موتورولا اج ۵۰ پرو یکی از گوشی های پرمیوم و جدیدی است که موتورا برای سال ۲۰۲۴ آن را به بازار عرضه کرده است. در این مقاله از پلازا می خواهیم با هم ویژگی ها و مشخصاتی که این گوشی در اختیار کاربران می گذارد را بررسی کنیم.

در بین برند هایی که این روز ها بازار موبایل را در انحصار خود در آورده اند و فروش های بسیار بالایی هم دارند، کمتر می توان نام های قدیمی را دید و به نظر می رسند که این برند ها با تمام خلاقیت و تبحری که داشتند، نمی توانند در زمینه گوشی های هوشمند به پای جانشین های چینی خود برسند، اما باید گفت هنوز هم نام هایی مانند موتورولا هستند که پرچم را بالا نگه داشته و باز هم محصولاتی به خوبی قبل روانه بازار می کنند. برند موتورولا یکی از برند هایی است که نام ان برای کاربران یادآور گوشی های زیبا و با طراحی خاص است. Motorola Edge 50 Pro یکی از گوشی های جدید این برند کهنه کار است که به نظر می رسد با ویژگی های خوب خود بتواند در بازار موفقیت هایی را کسب کند.

گوشی های سری اج موتورولا تنوع بالایی دارند و میتوان از پرچمدارانی خوب تا میان رده هایی که زیاد بازدهی خوبی نداشته اند متغیر باشند. در این مقاله می خواهیم همه چیز را در مورد موتورولا اج ۵۰ پرو با هم بررسی کنیم و ببینیم که محصول جدید موتورولا از کدام یکی از این گوشی هاست. برای این منظور باید در اولین گام ویژگی های سخت افزاری این گوشی را با هم بررسی کنیم.

فهرست مطالب

مشخصات Motorola Edge 50 Pro

در اولین نگاه به جدول مشخصات موتورولا اج ۵۰ پرو می توان این ارزیابی را داشت که با یکی از گوشی های پرمیوم و سطح بالا طرف هستیم. گوشی که شاید به عنوان بهترین گوشی موتورولا در سال ۲۰۲۴ مطرح نشود و بهتر از آن نیز در بازار بیاید، اما بی شک یکی از خوب های این برند خواهد بود و سطح امکانات سخت افزاری آن از خیلی از گوشی های برند های دیگر بالاتر می باشد. جدول زیر می تواند این اطلاعات را به شما بدهد:

مشخصه ها گوشی موتورولا اج ۵۰ پرو
نمایشگر ۶.۷ اینچی از نوع پی اولد با رزولوشن ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ و نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتز
پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۷ نسل ۳
حافظه/رم ۸ و ۱۲ گیگابایت رم | ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت حافظه
سیستم عامل اندروید ۱۴
دوربین اصلی ۱۳ + ۱۰ + ۵۰ مگاپیکسل با زوم اپتیکال ۳ برابر
دوربین جلو ۵۰ مگاپیکسل
باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر با شارژ ۱۲۵ وات
قیمت در حدود ۷۵۰ دلار

همانطور که میبینید نکات مثبت و منفی مختلفی در این جدول مشاهده می شود. در ادامه این مقاله به صورت موردی هر یک از این ویژگی ها را با هم بررسی می کنیم.

موتورولا از قدیمی ترین برند های تجهیزات الکترونیکی و مخابراتی است که سابقه فعالیت آن به بیش از ۹۵ سال پیش باز می گردد. این برند کار خود را در سال ۱۹۲۸ و با تولید رادیو برای خودرو ها شروع کرد و رفته رفته کار خود را گسترش داد. ساخت تلفن های همراه توسط این برند در سال ۱۹۸۶ ایجاد شد و می توان موتورولا را یکی از توسعه دهندگان مهم شبکه های موبایلی GSM و همینطور تکنولوژی GPRS یا همان اینترنت موبایل دانست. این شرکت تا سال ۱۹۸ که از نوکیا شکست خورد، یکه تاز میدان تلفن های همراه بود. بعد از این اتفاق موتورولا باز هم جسته و گریخته به کار خود ادامه داد تا سال ۲۰۱۰ بخش تولید موبایل خود را با عنوان Motorola Mobility به صورت کامل جدا کرده که این بخش در سال ۲۰۱۴ توسط لنوو خریداری شد.

همچنین بخوانید :

دستگاه هایی مانند موتورولا اج ۵۰ پرو که این روز ها در بازار وجود دارند، از محصولات همین شرکت هستند و به نوعی می توان گفت مدیریت آنها به جای برند آمریکایی موتورولا با برند چینی لنوو است و تصمیمات اصلی را این برند اتخاذ می کند. در مورد گوشی های سری اج که یکی از پرطرفدار ترین سری های این برند هستند هم باید گفت که محصولات متنوعی در آنها وجود دارد. در واقع گوشی های اج هر کدام مدل های زیادی داشته که برخی از آنها با امکانات کامل و پرچمدار بوده، بعضی جزو گوشی های پرمیوم هستند و برخی دیگر میان رده به حساب می آیند.

معرفی موتورولا اج ۵۰ پرو

موتورولا اج ۵۰ پرو که در اینجا آن را بررسی می کنیم، دو نسخه دیگر به نام های اولترا و فیوژن هم دارد که هنوز به صورت رسمی معرفی نشده و خبر هایی که از آنها وجود دارد بیشتر در حد شایعات است. با توجه به آنچه که می بینیم موتورولا اج ۵۰ پرو گوشی پریمیوم سری اج ۵۰ بوده و آنطور که از حرف و حدیث های سطح اینترنت به نظر می رسد، گوشی اولترا پرچمدار اصلی و فیوژن نیز نسخه میان رده ما خواهد بود.

در ادامه در مورد هر یک از ویژگی های موتورولا اج ۵۰ پرو با هم صحبت می کنیم که ببینیم این گوشی واقعا تا چه اندازه می تواند انتظاراتی که از آن می رود را برآورده سازد و آیا میتواند در فهرست بهترین گوشی های موتورولا جایی داشته باشد یا نه.

طراحی Motorola Edge 50 Pro

از نظر طراحی این گوشی پیشرفت خوبی نسبت به سری قبلی که اج ۴۰ بود داشته و باید گفت که ظاهر آن هرچند از همان استایل کلی پیروی می کند، اما با نرم تر کردن پنل پشت گوشی و یکپارچه کردن برآمدگی نگهدارنده لنز های دوربین با بدنه، یک ظاهر کاملا مدرن به آن داده شده است. همینطور در فریم دور گوشی نیز انحنای زیبایی دیده می شود. میتوان گفت جدا از ارزیابی های بعدی، ظاهر موتورولا اج ۵۰ پرو کاملا کاربرپسند بوده و از طراحی خسته کننده خیلی از برند های خوب هم بهتر کار شده است.

طراحی موتورولا اج 50 پرو

ابعاد این گوشی ۱۶۱.۲ در ۷۲.۴ در ۸.۲ میلیمتر است و با وزن ۱۸۶ گرم میتوان آن را یک گوشی بزرگ و خوش دست دانست. این گوشی با یک فریم آلومینیومی و فریم پشت چرم مصنوعی یا استات (ماده ای شبیه به چوب) ارائه شده است و رنگ های آبی، مشکی مات و سفید مرواریدی آن جلوه ای خاص به این گوشی داده اند. این گوشی از فناوری ضد آب و غبار با استاندارد IP۶۸ پشتیبانی کرده و می تواند تا ۳۰ دقیقه در عمق ۱.۵ متری آب عملیاتی باقی بماند.

همچنین بخوانید :

در مجموع می توان اوضاع طراحی و ساخت موتورولا اج ۵۰ پرو را خوب دانست و باید گفت که با یکی از گوشی های پریمیوم و حرفه ای از این نظر طرف هستیم.

سخت افزار موتورولا اج ۵۰ پرو

تنها قسمتی که می تواند موتورولا اج ۵۰ پرو را از یک پرچمدار بودن دور نگه دارد، شرایط سخت افزاری آن و تراشه ای است که در این گوشی استفاده شده است. در این گوشی ما یک تراشه کوالکام اسنپدراگون ۷ نسل ۳ را می بینیم که می توان آن را تراشه گوشی های میان رده دانست. البته نسل سوم بودن این تراشه می تواند ویژگی های زیادی مانند قابلیت هندل کردن پردازش های هوش مصنوعی را داشته باشد. اما باز هم نمی توان گفت که این تراشه روی گوشی های پرچمدار استفاده می شود. در تصویر زیر می توانید مقایسه این پردازنده با اسنپدراگون ۸ نسل ۲ که محبوبترین تراشه برای گوشی های پرچمدار در سال گذشته بوده را ببینید:

سخت افزار موتورولا اج 50 پرو

همانطور که می بینید تراشه گوشی موتورولا اج ۵۰ پرو چندان نمی تواند در سطح تراشه های پرچمدار قرار بگیرد، اما باید گفت که از سطح گوشی های میان رده نیز بالاتر بوده و میتوان آن را یک سر و گردن بالاتر از سایر میان رده های هم قیمت آن از برند های دیگر دانست. پردازنده گرافیکی که در این تراشه قرار دارد از نوع آدرنو ۷۲۰ است. این GPU پیشتر در تراشه اسنپدراگون 720G استفاده شده بود و میتوان آن را یک تراشه گیمینگ دانست که به راحتی بازی های بروز را هندل می کند. همینطور وجود میزان رم بالا می تواند در این میان بسیار مفید و کمک کننده باشد.

همچنین بخوانید :

در این گوشی ما نسخه های ۸ و ۱۲ گیگابایتی از رم را داریم ک برای کارهایی مانند گیمینگ و فعالیت های سنگین بسیار ایده آل بوده و به نظر نمی رسد موتورولا اج ۵۰ پرو از این نظر تا مدت ها مشکلی داشته باشد. از نظر فضای ذخیره سازی نیز نسخه های ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی برای این گوشی ارائه شده است که البته باید گفت نسخه ۱۲۸ گیگابایتی از نظر حافظه کمی پایین خواهد بود. یکی از نکات منفی در مورد این گوشی این است که نمی توان این فضا را با استفاده از کارت حافظه افزایش داد و ظاهرا موتورولا اج ۵۰ پرو هم به جمع خیلی از گوشی های ۲۰۲۴ که نمی توانند از این ویژگی پشتیبانی کنند پیوسته است.

صفحه نمایش Motorola Edge 50 Pro

صفحه نمایش به کار رفته در این گوشی یک صفحه خوب و با کیفیت از نوع P-OLED است. نوع پنل پی اولد را می توان هم تراز با امولد ها دانست که تولید کننده آنها شرکت LG می باشد. به طور کلی پی اولد ها در بازار به صفحه نمایش های با کیفیت و البته اقتصادی معروفند و قیمتی پایین تر از سایر اولد های هم خانواده خود دارند. موتورولا در گوشی های سری اج قبلی خود مانند گوشی موتورولا Edge 40 هم از این نوع پنل استفاده کرده بود و می توان گفت که امتحان خود را پس داده اند.

این صفحه نمایش ۶.۷ اینچی که بیش از ۹۲ درصد از کل نمای جلویی گوشی را می پوشاند، می تواند رزولوشن ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ را که معادل فول اچ دی است را در اختیار کاربران قرار دهد. همینطور این صفحه با استفاده از تکنولوژی گوریلا گلس محافظت می شود.

صفحه نمایش موتورولا اج 50 پرو

این صفحه نمایش پریمیوم با ویژگی هایی مانند +HDR10 ارائه شده است و می تواند جزئیات و رنگ ها را به خوبی نمایش دهد. همینطور ویژگی هایی مانند درخشندگی ۲۰۰۰ نیت و چالی ۴۴۶ پیکسل در اینچ که دارد، در این کار به آن کمک می کنند. بعلاوه نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتز در این دیسپلی باعث می شود که تصاویر کاملا روان نمایش داده شود و از نظر صفحه نمایش این گوشی را به یک گوشی با کیفیت تبدیل کرده و از خیلی از هم رده های خود بالاتر نگه می دارد.

دوربین موتورولا اج ۵۰ پرو

در مورد دوربین های موتورولا اج ۵۰ پرو باید گفت که با یکی از گوشی های نسبتا پرمیوم و خوب طرف هستیم. در این گوشی یک دوربین اصلی سه ماژوله قرارداده شده است که می تواند تصاویر را با ویژگی های خیلی خوبی در اختیار کاربران قرار دهد. لنز های این دوربین به صورت زیر می باشند:

  • لنز ۵۰ مگاپیکسلی واید با سایز پیکسل ۱ میکرون، دارای فوکوس لیزری، PDAF چند بعدی و OIS
  • لنز ۱۰ مگاپیکسلی تله فتو با سایز پیکسل ۱ میکرون، دارای سه برابر زوم اپتیکال، PDAF، OIS
  • لنز ۱۳ مگاپیکسلی اولترا واید یا سازیز پیکسل ۱.۱۲ میکرون و دارای فوکوس خودکار
همچنین بخوانید :

همینطور این دوربین ها می توانند کار تصویر برداری را در کیفی 4K با ۳۰ فریم بر ثانیه و در کیفیت 1080p با ۳۰، ۶۰ و ۱۲۰ فریم بر ثانیه به انجام برسانند. علاوه بر این ویژگی هایی مانند +HDR10 با ساختار ۱۰ بیتی در موتورولا اج ۵۰ پرو وجود دارد که این روزها فقط در پرچمداران می توان آن را دید. از نظر دوربین سلفی نیز گوشی موتورولا اج ۵۰ پرو یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی واید را در اختیار کاربران می گذارد که از نظر فیلمبرداری نیز ویژگی هایی مشابه دوربین های اصلی دارد (البته به جز فیلمبرداری با ۱۲۰ فریم بر ثانیه).

دوربین موتورولا اج 50 پرو

در کل می توانیم وضعیت دوربین های گوشی موتورولا اج ۵۰ پرو را کاملا پرمیوم و خوب ارزیابی کنیم. به طوری که از نظر ویژگی ها در رده پرچمداران مطرح قرار می گیرد.

ارتباطات و ویژگی های Motorola Edge 50 Pro

گوشی موتورولا اج ۵۰ پرو یک دستگاه با پشتیبانی از شبکه 5G بوده و تمامی تکنولوژی های قبل از آن را نیز پشتیبانی می کند. همینطور وای فای Tri-Band و بلوتوث ورژن ۵.۴ با تمامی قابلیت های اتصال در این گوشی وجود دارد که می تواند برای دسترسی به گجت ها بهترین باشد. هر چند این گوشی خروجی صدای جک ۳.۵ میلیمتری ندارد، اما اسپیکر های استریو و پرمیوم آن که با کیفیت Snapdragon Sound ارائه می شوند، می تواند یک نقطه قوت برای آن باشد.

از نظر سایر فناوری های جانبی هم باید گفت موتورولا اج ۵۰ پرو شرایط خوبی داشته و می توان به این گزینه ها اشاره کرد:

  • دارای فناوری NFC
  • سیستم موقعیت یابی GPS به صورت پرمیوم
  • پورت تایپ سی با ویژگی های OTG و DisplayPort 1.4
  • حسگر اثر انگشت نوری زیر صفحه نمایش
  • مجموعه سنسورهای تکمیل (شتاب سنج، ژیروسکوپ، پروکسیمیتی و قطب نما)

ارتباطات و ویژگی های موتورولا اج 50 پرو

باتری موتورولا اج ۵۰ پرو

در این گوشی از یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری استفاده شده است که می توان گفت نسبت به هم رده های خود کمی پایین به نظر می رسد و به طور طبیعی باید حداقل ۵ هزار میلی آمپری از آن انتظار می رفت. البته باید گفت این کمبود ظرفیت با یک مدار شارژ قدرتمند جایگزین شده است و این گوشی با یک شارژر ۱۲۵ واتی شارژ می شود که یکی از بهترین شارژر های موجود خواهد بود. بر اساس تبلیغات این گوشی می تواند با استفاده از این شارژر در ۱۸ دقیقه شارژ خود را از صفر به صد درصد برساند.

همچنین بخوانید :

همینطور شارژر بیسیم نیز در این گوشی ارائه شده است که قدرت آن نیز ۵۰ وات بوده و از بهترین شارژر های بیسیم بازار می باشد. شارژ معکوس این گوشی هم به صورت بیسیم و با توان ۱۰ وات است که می تواند برای شارژ کردن گجت ها مورد استفاده قرار بگیرد.

باتری موتورولا اج 50 پرو

تاریخ عرضه و قیمت موتورولا اج ۵۰ پرو

گوشی موتورولا اج ۵۰ پرو در تاریخ ۳ آپریل ۲۰۲۴ توسط موتورولا به صورت رسمی معرفی شده و ۵ روز بعد از آن در تاریخ ۸ آپریل روانه بازار شد. در مورد سایر گوشی های سری اج که پرچمدار اصلی موتورولا هم در میان آنها قرار دارد، هنوز اطلعاعت دقیقی ارائه نشده است. در مورد رسیدنم این گوشی به بازار ایران نیز با توجه به قیمت آن نمی توان نظری داد.

قیمت موتورولا اج ۵۰ پرو در حدود ۷۵۰ دلار تعیین شده است که البته روند قیمت گذاری برای نسخه های مختلف آن می توانند کمی بالا و پایین باشد. در مورد اینکه این گوشی مقرون به صرفه است یا نه باید گفت هرچند این گوشی گران است، اما با توجه به افزایش قیمت های یکه اکثر برند های بزرگ در میان رده های خود داشته اند، در مقایسه با سایر گوشی های سال ۲۰۲۴ می تواند یک گوشی مقرون به صرفه باشد. هرچند اگر به دنبال خرید گوشی هستید، می توانید در گوشی های سال ۲۰۲۳ پرچمدارانی با این قیمت هم پیدا کنید که همین ویژگی ها را ارائه می دهند.

تاریخ عرضه و قیمت موتورولا اج 50 پرو

 

نتیجه گیری

در این مقاله با هم گوشی موتورولا اج ۵۰ پرو را بررسی کردیم و دیدیم که این میان رده پریمیوم می تواند چه امکاناتی را در اختیار کاربران بگذارد. از مهمترین ویژگی های این گوشی باید به تراشه اسنپدراگون ۷ نسل ۳، صفحه نمایش ۱۴۴ هرتزی با درخشندگی ۲۰۰۰ نیت، دوربین ۵۰ مگاپیکسلی، باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری با شارژر ۱۲۵ واتی و البته طراحی خاص و زیبای آن اشاره کرد. در صورتی که در مورد این گوشی و کارکرد آن نظری داشتید، خوشحال می شویم آن را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

منتخب کاربران

source
تولید محتوا

توسط wikiche