سریال ترکی عروس (Gelin) یکی از جدیدترین سریال‌های ترکیه‌ای است که فصل اول آن با 14 قسمت از کانال 7 ترکیه پخش شده است.

طرفداران سریال‌های ترکی بشتابید! این بار آمده‌ایم تا با هم درباره سریال ترکی عروس (Gelin 2024) بخوانیم. این سریال اثری به کارگردانی تانر تونچ (Taner Tunç) است که آن را براساس فیلمنامه‌ای به قلم آیلا هاچیوگولاری (Ayla Haciogullari) و ویلمار اوزچینار (Vilmar Özçinar) ساخته است. اگر از علاقمندان به سریال‌های ترکی باشید، تونچ را با کارگردانی آثاری نظیر سریال Emanet (2020) و سریال Yemin (2020) می‌شناسید. ژانر سریال عروس ترکی درام است و با نام سریال Behind the Veil (چشت حجاب) نیز شناخته می‌شود. تاکنون یک فصل سریال ساخته و پخش آن از 11 فوریه 2024 (22 بهمن 1402) آغاز شده است.

در این مقاله از پلازا قصد داریم به بررسی سریال Gelin 2024 بنشینیم. تاریخ انتشار هر قسمت را بدانیم، داستان سریال را بخوانیم، و با بازیگران آن آشنا شویم. پیشنهاد می‌کنیم از مقاله بهترین سریال‌های ترکی تاریخ نیز غافل نشوید.

فهرست مطالب

زمان پخش سریال ترکی عروس

بررسی سریال Gelin 2024 معرفی سریال ترکی عروس

همانطور که در مقدمه بدان اشاره شد، پخش سریال عروس از 11 فوریه 2024، برابر با 22 بهمن 1402، آغاز شده است. تعداد قسمت های سریال ترکی عروس در فصل اول 14 قسمت است و هر یکشنبه قسمت جدید آن منتشر می‌شد. آخرین قسمت سریال نیز در 14 آوریل 2024 (26 فروردین 1403) به روی آنتن رفت.

داستان سریال ترکی عروس

گرچه سریال عروس داستان جدیدی ندارد، اما تماشای آن و دانستن خلاصه سریال عروس ترکی خالی از لطف نیست. داستان در عمارت مجلل دِوِلی اوغلو (Develioglu) روایت می‌شود، عمارتی که در آن اسرار تاریکی در کمین افراد است و ابرهای غصه و توطئه بر آن سایه افکنده‌اند . هانچر، دختر جوانی است خود را در دنیایی ناآشنا می‌یابد، و در همین حین جیهان، همسر هانچر، با بار سنگین نام‌خانوادگی‌اش و مسئولیت‌های آن دست‌وپنجه نرم می‌کند. تداوم نام و اصل و نسب خانواده به فرزند پسری بستگی دارد که در عمارت متولد شود. ولی هانچر و چیهان از داشتن فرزند محروم هستند.

در این میان موکدر، مادرشوهر هانچر، که به خانواده، سنت‌ها و تداوم نسل بسیار اهمیت می‌دهد، بازی بی‌رحمانه‌ای را شروع می‌کند تا مطمئن شود پسرش در آینده فرزند پسری خواهد داشت.

همچنین بخوانید :

بازیگران سریال عروس ترکی

در سریال ترکی Gelin شاهد حضور بازیگران مستعدی هستیم که برخی از آنان با نقش‌آفرینی در این سریال نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته‌اند. با ما همراه شوید تا مروری بر بیوگرافی برخی از آنان داشته باشیم.

تالیا چلبی در نقش هانچر

زمان پخش سریال ترکی عروس بازیگران سریال عروس ترکی

تالیا چلبی (Talya Çelebi) بازیگر جوان ترکیه‌ای، متولد جولای 2000 (تیر یا مرداد 1379) در استانبول است. او فارغ‌التحصیل رشته تئاتر از دپارتمان هنرهای زیبای معمار سینان است. تالیا حضور کوتاهی در سریال Arka Sokaklar (2006-2024) داشته و در یکی از صحنه‌های فلاش‌بک سریال Aile (2023-2024) نیز بازی کرده است. این دو سریال تاثیری در شناخته شدن وی نداشتند و درنهایت این نقش‌آفرینی در سریال ترکی عروس، در نقش هانچر بود که وی را به شهرت رساند.

سینای تورکسور در نقش چیهان

خلاصه سریال عروس ترکی تعداد قسمت های سریال ترکی عروس

سینای تورکسور (Cenay Türksever) بازیگر متولد 13 می 1990، برابر با 23 اردیبهشت 1369، در بلغارستان است. وی بازیگری را از سال 2017 با حضور در سریال Elif (2017-2019) در نقش یونس، آغاز کرد. پس ز آن مشغول بازی در سریال Sevdim Seni Bir Kere (2019-2020) شد. او در 6 قسمت از مینی‌سریال Wolf 2039 (2021-2022) نیز حضور دارد، سریالی که سبب شناخته شدن وی شد. سنای همچنین در یک قسمت از سریال The Queen (2023) نیز بازی کرده است. حضور در سریال عروس نیز سبب به شهرت رسیدن وی شده است.

بتیگل سیلان در نقش موکدر

سریال Gelin هنرپیشه های سریال ترکی عروس

بتیگل سیلان (Betigül Ceylan) بازیگر ترکیه‌ای متولد 15 آوریل 1968 (26 فروردین 1347) است. او بیشتر در تئاتر فعالیت دارد و در کنار بازیگری نویسنده ستون شایعات در روزنامه نیز بوده است. بتیگل در 11 سریال تلویزیونی نیز حضور داشته که در میان آنها می‌توانیم به نقش کرالیس در سریال Kral Yolu (2013)، نقش بتول در سریال Kulucka (2017) و همچنین سریال Falcon Crest (2018) و سریال I Kept You in My Heart (2022) اشاره کنیم. همسر وی یک دندانپزشک است. آنها دو دختر دارند که مشغول تحصیل در رشته صنایع غذایی هستند.

سیسل کوسکان در نقش بیزا

سیسل کوسکان (Çisel Kuşkan) بازیگر ترکی‌های متولد سال 1991 (سالهای 1369 تا 1371) است. این بازیگر تئاتر از سال 2013 وارد حرفه بازیگری شد. وی اخیرا با حضور در سریال ترکی عروس نگاه‌ها را به سوی خود جلب کرده است.

سیدال دمر در نقش صنم

سریال Gelin ژانر سریال عروس ترکی

سیدال دمر (Sidal Damar) بازیگر تئاتر در ترکیه، متولد سال 1992 (سالهای 1370 تا 1372) در شهر ازمیر است. او تحصیلات خود را در رشته بازیگری در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه اولوداگا به پایان رساند. سیدال بازیگری را از سال 2014 آغاز کرد. وی امروزه برای بازی در نقش زینب در سریال Payitaht Abdülhamid (2017)، نقش کریمه در سریال Incir agaci (2019) و همچنین سریال Zengin ve Yoksul (2019) شناخته می‌شود.

همچنین بخوانید :

در فهرست زیر نام و نقش برخی دیگر از هنرپیشه های سریال ترکی عروس را با هم می‌خوانیم:

  • اکرم بوزگل (Ekrem Bozgül) در نقش نصرت
  • کن تاراکی (Can Tarakçi) در نقش سمیل
  • سرن ییکسکایا (Ceren Yüksekkaya) در نقش دریا
  • کوتای سهین (Kutay Sahin) در نقش انگین
  • دنیز دگیرمنچی (Deniz Degirmenci) در نقش یاسمن
  • گونر آدیگوزل (Günnur Adigüzel) در نقش گالسم
  • یاسمین یسیلگوز (Yasemin Yesilgöz) در نقش فدیمه
  • الیف کاپکین (Elif Çapkin) در نقش یونسا
  • گونس ابرار ازگول (Günes Ebrar Özgül) در نقش مینای
  • تورکر کانتر (Türker Kantar) در نقش امیر
  • آریف ناظم (Arif Nazim) در نقش ارتوگرول

نقد سریال Gelin

کانال 7 یکی از کانال‌های تلویزیونی معروف در ترکیه است که بیش از هرچیز برای سریال‌های هر روزه یا سریال‌های آبکی خود شناخته می‌شود. این شبکه جای مناسبی برای افراد تازه وارد در صنعت بازیگری است که با حضور در سریال‌های این شبکه، خود را به دیگر کارگردانان و فیلمسازان معرفی کنند. کانال 7 به تازگی سریال ترکی عروس را به روی آنتن فرستاده است. این سریال هر یکشنبه ساعت 8:30 شب پخش می‌شد. نمرات سریال Gelin از سوی بینندگان قابل قبول است و موفق شده امتیاز 6.3 از 10 را در وبسایت IMDb از آن خود کند. در ادامه نظرات برخی بینندگان را درباره سریال ترکی گلین با هم می‌خوانیم.

یکی از بینندگان: 4/10

ای کاش فقط می‌توانستم یک جمله بنویسم. سه چهارم از هر قسمت را رد کردم و با اینحال چیزی را از دست ندادم. سریال خیلی آبکی بود و خیلی جاها اصلا نیازی به آن نبود. …. اگر فقط خط داستانی کمی جالب‌تر و کارگردانی بهتر می‌بود، چنین مکث‌های طولانی در سریال نمی‌بود و جریان طبیعی خودش را طی می‌کرد، پتانسیل آن را داشت که سریال بهتری باشد.

نقد سریال Gelin داستان سریال ترکی عروس

یکی از بینندگان: 1/10

1 ساعت از قسمت اول سریال را تماشا کردم و از بازیگری، طرح داستان و موقعیت آن منزجر شدم. فیلمنامه‌نویسان از کجا چنین توطئه‌هایی با بی‌احترامی کامل به ارزش‌ها را می‌آورند؟ … کل لحن سریال در این یک ساعت مغرورانه، استرس‌زا و بی‌رحمانه است. بنابراین می‌دانید که از این سریال چه انتظاری دارید.

یکی از بینندگان: 1/10

من از خط داستانی سریال عروس تعجب نمی‌کنم. صادقانه بگویم بیشتر این سریال‌ها همین خط داستانی را، اگر دراماتیک‌تر نباشد، اتخاذ می‌کنند. من در یک ساعت قسمت اول و دوم را سریع دیدم، زیرا نمی‌توانستم خودم را قانع کنم که یک ساعت و نیم برای هر قسمت، بازی بازیگران را تحمل کنم. …. فیلمنامه‌نویسان می‌توانستند بهتر از این عمل کنند… حوصله‌ام سر رفت.

همچنین بخوانید :

یکی از بینندگان: 1/10

من واقعا بازیگران سریال، چه جوان‌ها و چه قدیمی‌ترها، را دوست دارم و تقریبا همه آنها مهارت بازیگری خوبی دارند. از نظر تولید نیز این سریال همرده با سریال‌های تولید غرب است. اما آنچه درباره سریال‌های ترکی بسیار نگران‌کننده است، محتوای آن است که منسوخ شده است. هنوز هم بسیاری از سریال‌های ترکی روی سوءاستفاده جسمی و روحی، و خشونت علیه زنان، همسران و دختران مانور می‌دهند. گویی نشان می‌دهند که مردان باارزش‌تر، باهوش‌تر و قدرتمندتر از زنان هستند.

این مضامین قرون وسطایی ارتباط خود را از دست داده‌اند. اصلاح نویسندگان در صنعت فیلم ترکیه کاملا ضروری است. شاید باید نویسندگان جوان و خلاق را جایگزین نویسندگان قدیمی با ایده‌های قدیمی کرد.

سخن پایانی

در این مقاله با معرفی سریال ترکی عروس در کنار شما بودیم. داستان سریال را خواندیم، با بازیگران آن آشنا شدیم، و درنهایت نگاهی به نقد سریال داشتیم. نظر شما درباره سریال Gelin چیست؟ آن را تماشا کرده‌اید؟ سریال دیگری با این مضمون می‌شناسید؟ نظرات خود را از طریق بخش نظرات با ما و دیگر خواننده‌های سایت در میان بگذارید.

منتخب کاربران

source
تولید محتوا

توسط wikiche