ریست فکتوری سامسونگ با چندین روش مختلف امکان‌پذیر است. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با روش‌های مختلف انجام این کار در این گوشی‌ها آشنا شویم.

آیا با روش های ریست فکتوری سامسونگ آشنایی کامل دارید؟ آیا تا به حال برای شما هم پیش آمده که بخواهید گوشی سامسونگ خود را ریست فکتوری کنید؟ در صورتی که با مشکلات نرم‌افزاری در گوشی‌های موبایل خود مواجه شده‌اید، پس بهتر است در مرحله اول ابتدا دستگاه خود را ریست فکتوری یا همان به تنظیمات کارخانه بازگردانید. در ۹۰ درصد مواقع بسیاری از مشکلات نرم‌افزاری گوشی‌های مختلف Samsung از جمله هنگ کردن و کند بودن سیستم عامل برطرف می‌شود.

فهرست مطالب 

چه زمانی باید گوشی‌های سامسونگ را ریست فکتوری کرد؟

در برخی موارد ممکن است به علت پر شدن بیش از حد حافظه داخلی، گوشی سامسونگ شما کندتر عمل کرده و در مواقع شدیدتر هنگ کند. در چنین شرایطی بهتر است ابتدا پروسه ریست فکتوری سامسونگ را انجام دهید. در صورتی که با این راهکار مشکل شما برطرف شد نیازی به استفاده از تخصص تعمیرکارهای گوشی موبایل نیست. حتی اگر اخیرا ویروسی سیستم عامل دستگاه شما را درگیر کرده است، برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌های خود بهتر است این راهکار را امتحان کنید.

۱. ریست فکتوری سامسونگ از طریق منو ریکاوری

اولین و ساده‌ترین روش برای ریست فکتوری کردن گوشی‌های مختلف Samsung، مراجعه به تنظیمات اختصاصی است. برای انجام این کار باید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • ابتدا باید دکمه خاموش کردن را نگه داشته و گزینه Restart را انتخاب کنید.
  • در ادامه باید به محض دیدن لوگو سامسونگ انگشت خود را روی دکمه افزایش ولوم نگه دارید و به صورت هم‌زمان کلید Power (روشن خاموش) را فشار دهید.
  • با انجام این کار، گزینه Recovery ظاهر می‌شود، در صورت مشاهده این عبارت کلیدهایی که نگه داشته‌اید را رها کنید.
  • برای انتخاب کردن گزینه Yes باید دکمه پاور را مجدد فشار دهید تا بتوانید گزینه Reboot system now را انتخاب کنید.

ریست فکتوری سامسونگ

۲. فرمت کامل گوشی سامسونگ از طریق تنظیمات در نرم افزار

دومین روش ساده و سریع برای ریست فکتوری سامسونگ مراجعه به تنظیمات دستگاه است. در بخش تنظیمات باید گزینه General management را پیدا کرده و آن را لمس کنید. حالا نوبت آن است که گزینه Reset را فشار دهید. در نهایت باید گزینه Factory data reset را انتخاب کنید.

۳. تنظیمات کارخانه گوشی‌های سامسونگ از طریق کد

در صورتی که نمی‌توانید از طریق گوشی سامسونگ خود به محیط سیستم عامل اندروید آن دسترسی پیدا کنید، یا به عبارتی دستگاه قفل شده است، با مراجعه به گزینه تماس‌ها می‌توانید ریست فکتوری کنید. برای این کار باید یکی از کدهای زیر را وارد کنید:

با وارد کردن یکی از کدهای فوق در بخش شماره گیر، به راحتی می‌توانید فرایند ریست فکتوری سامسونگ را انجام دهید. بعد از تکمیل کد باید صبر کنید تا دستور به سیستم عامل ارسال شود.

همچنین بخوانید :

۴. ریست فکتوری سامسونگ بدون پاک شدن اطلاعات قبلی!

یکی از پرطرفدارترین روش‌های ریست فکتوری کردن گوشی‌های مختلف Samsung، روشی است که در ادامه معرفی می‌کنیم. در واقع این روش، بهترین راهکار برای بازیابی تنظیمات کارخانه گوشی سامسونگ بدون از دست رفتن اطلاعات و دیتاهای قبلی است. مراحل ریست فکتوری سامسونگ بدون پاک شدن اطلاعات به صورت زیر است:

  • ابتدا به تنظیمات موبایل رفته و گزینه General management را برگزینید.
  • در پنجره بعدی باید Reset را انتخاب کنید.
  • تایید نهایی گزینه Reset all settings

ریست فکتوری سامسونگ

۵. ریست فکتوری گوشی‌های مدل قدیمی سامسونگ

اگر گوشی موبایل Samsung شما برای قبل از سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹ است، پس بایستی برای ریست فکتوری کردن آن از این روش استفاده کنید. البته در حالت کلی پروسه ریست فکتوری این مدل گوشی‌ها با مدل‌های پیشرفته سامسونگ چندان تفاوتی ندارد.

  • ورود به تنظیمات گوشی
  • رفتن به بخش Backup and settings
  • انتخاب عبارت Factory data reset
  • تایید گزینه Erase everything
همچنین بخوانید :

با انجام این مراحل پروسه ریست فکتوری گوشی Samsung شما به راحتی انجام خواهد شد.

سخن پایانی

می‌دانید ریست فکتوری یعنی چه؟ هدف از انجام این کار در واقع بازگرداندن کلیه تنظیمات گوشی به حالت اولیه و نسخه ابتدایی است! اگر قصد انجام دادن ریست فکتوری را دارید، بهتر است از یکی از این روش‌های معرفی شده در مطالب فوق استفاده کنید.

منتخب کاربران

source
تولید محتوا

توسط wikiche