شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام مراجعه به یک نمایندگی تلویزیون سامسونگ با تعداد بسیاری از محصولات در انواع مدل ها و سایزهای مختلف روبرو شده باشید. طوریکه انتخاب و تصمیم گیری برایتان سخت شده باشد. مسلماً بررسی همه محصولات خارج از حوصله این مقاله است اما در اینجا به معرفی پرفروش ترین تلویزیون سال این شرکت خواهیم پرداخت و تا حد ممکن ویژگی های این محصول را شرح می دهیم. تلویزیون سامسونگ CU8000 پرفروش ترین تلویزیون سال شرکت سامسونگ می باشد که در سال 2023 روانه بازار شده است. این تلویزیون سری 8 در سایزهای 43، 50، 55، 65، 75 و 85 ارائه شده و می توان آن را جایگزین مدل BU8000 تولید شده در سال 2022 دانست. در ادامه به این مطلب می پردازیم که چرا این محصول موفق به کسب عنوان پرفروش سال شده است.

تلویزیون CU8000

در ابتدا به مهمترین ویژگی که همان صفحه نمایش و تصویر است می پردازیم. این تلویزیون با دارا بودن صفحه نمایش Crystal UHD یا همان کریستال و رزولوشن تصویر 4K بخوبی توانسته رضایت مشتریان را جلب نماید. کنتراست بالای این محصول، تصاویر پویا و زنده ای را ارائه می دهد. با استفاده از فناوری One Billion Color توانایی پخش بیش از یک میلیارد رنگ را داشته و با قابلیت Brightness Detection نور صفحه نمایش را متناسب با نور محیط تنظیم می کند. یکی از ویژگی های بسیار جذاب و کاربردی این است که اگر محتوای در حال پخش کیفیت پایین تر از 4K داشته باشد، تلویزیون آنرا با کیفیت 4K پخش خواهد کرد. با فعال کردن قابلیت FilmmakerMode ، تصاویر با همان کیفیت مد نظرسازنده نمایش داده می شود. همچنین فناوریView Analog Clean در موقع پخش تصاویر آنالوگ، با حذف نویزها، کیفیت تصویر بهتری را ارائه خواهد داد. CU8000 بهترین و به صرفه ترین گزینه برای تماشای فیلم در اتاق تاریک است، زیرا دارای طیف رنگی گسترده ای است که تمایل به نمایش تصاویر تاریک و اشباع دارد.

کمپانی سامسونگ تلویزیون CU8000 را با استفاده از زبان AirSlim طراحی کرده و موجب خلق محصولی شیک و بسیار باریک گشته است که قابل رقابت با مدلهای بالاتر وگرانتر می باشد. وجود حاشیه های باریک در سه طرف صفحه این امکان را می دهد که در موقع تماشای تلویزیون، تمرکز شما بیشتر روی محتوای در حال پخش باشد. . پایه های این محصول از نوع دو طرفه و خطی و از جنس پلاستیک فشرده و مقاوم است که با نصب در دو طرف تلویزیون ، بخوبی تعادل آنرا حفظ میکند. برای قرار دادن ساندبار در جلوی تلویزیون، میتوانید ارتفاع پایه تلویزیون را افزایش داده و فضای لازم برای قرار دادن ساند بار را فراهم نمایید. علاوه بر حالت رومیزی، این تلویزیون امکان نصب روی دیوار را هم دارد و برای این کار باید براکت یا پایه دیواری بطور جداگانه تهیه گردد. برای مدیریت کابل ها نیز در پشت تلویزیون شیارهایی قرار داده شده است.

سیستم عامل این تلویزیون  Tizen7است که امکانات و قابلیت های هوشمند بسیاری را در اختیار شما قرار می دهد. وجود دو ویژگی اینترنت اشیا و SmartThings به شما امکان کنترل هوشمند و از راه دور تلویزیون را می دهد. با استفاده ازMulti View می توانید به طور همزمان 2 محتوای مختلف از 2 ورودی متفاوت را روی صفحه مشاهده فرمایید. با قابلیت TV Sound to Mobile می توانید برای گوش کردن به صدا بصورت خصوصی، صدای تلویزیون را به گوشی هوشمند خود منتقل کنید. این ویژگی برای شب یا زمانی که نمی خواهید صدای تلویزیون مزاحمتی برای دیگران ایجاد کند بسیار کاربردی، مناسب و منحصر بفرد است. این تلویزیون دارای دو پورت USB و سه پورت HDMI بوده و همچنین قابلیت اتصال به وایفای را دارد. وجود گیرنده های دیجیتال داخلی و خارجی، شما را از خرید محصولات اضافی بی نیاز می سازد. با استفاده از بلوتوث می توان ماوس، کیبورد، دسته بازی و یا هدفون را به تلویزیون متصل کرد. همچنین می توانید محتوای تلفن همراه خود را بر روی تلویزیون پخش نمایید. این محصول دارای قابلیت Tap View است که به شما اجازه می دهد با نزدیک کردن گوشی هوشمند سازگار خود به تلویزیون از قابلیت های انتقال تصویر و صدا به تلویزیون راحت تر استفاده کنید. قابلیت جذابی که در این تلویزیون ها وجود دارد و در دنیای ارتباطات دیجیتالی امروزه بسیار کاربردی است، وجود Google Meet است. که با استفاده از دوربین موبایل یا وب کم می توانید کنفرانس تلویزیونی یا تماس تصویری برقرار کنید.

سیستم صوتی این تلویزیون نیز ویژگیهای کاربردی بسیاری دارد. قابلیت Adaptive Sound صدای تلویزیون را با توجه به نوع محتوای در حال پخش تنظیم می کند. تکنولوژی Dolby M12 2ch سبب ارتقای کیفیت صدای خروجی می گردد. همچنین این تلویزیون دارای تکنولوژی OTS Lite یا Object Tracking Sound Lite می باشد که با استفاده از این ویژگی صداها دقیقا از جایی که در تصویر تولید می شود پخش میشود. این محصول نسخه 3 تکنولوژی Q-Symphony که جدیدترین نسخه آن است را دارد که با کمک آن می توان صدای تلویزیون را از طریق کابل و یا به صورت بی سیم به ساندبار سازگار سامسونگ منتقل کرد. در این حالت صدا را بطور همزمان از تلویزیون و ساندبار می شنوید. این تلویزیون مجهز به پورت HDMI با پشتیبانی از کانال برگشتی صدا (ARC و eARC) است. به این ترتیب شما می توانید صدای تلویزیون را از طریق کابل HDMI نیز به ساندبار یا سیستم صوتی سازگار منتقل نمایید. ضمنا  فناوری Dual Audio Support  به شما اجازه می دهد حداکثر 2 بلندگوی بلوتوثی سازگار را بطور همزمان به تلویزیون متصل کنید. بعنوان نقد صادقانه باید این نکته را در مورد این تلویزیون ها یادآور شد که اگر سیستم صوتی و قدرت صدای بیشتر برای شما الویت دارد بهتر است یک ساند بار سامسونگ در کنار این محصول تهیه بفرمایید که البته با توجه به کیفیت و قیمت مناسب، باز هم این تلویزیون ارزش خرید بالایی دارد.

باتری ریموت کنترل این تلویزیون داخلی بوده و از باتری های معمولی نیست و همین امر موجب شده بسیار جمع و جور و خوش دست بوده و نیازی به خرید باتری نداشته باشید که این امر علاوه بر صرفه اقتصادی، جهت حفظ محیط زیست نیز بسیار حائز اهمیت است. برای شارژ آن می توانید از پورت تایپ c  و یا از باتری خورشیدی قابل شارژ با نور محیط که در آن تعبیه شده استفاده نمایید. ضمنا این ریموت کنترل امکان دریافت فرامین صوتی از سوی شما را نیز دارد.

مشخصات تلویزیون سامسونگ CU8000

با توجه به مطالبی که بیان شد می توان نتیجه گیری کرد که این تلویزیون جدید و اقتصادی ارزش خرید بسیار بالایی دارد و همین امر موجب شده تا مقام اول پرفروش ترین تلویزیون سال سامسونگ را از آن خود کند. شما از سراسر کشور می توانید این تلویزیون را با یک سال گارانتی تعویض از فروشگاه سام زمرد به صورت آنلاین و یا حضوری خریداری بفرمائید. فروشگاه سام زمرد علاوه بر فروش اینترنتی دارای دو شعبه حضوری واقع در خیابان جمهوری می باشد.

منتخب کاربران

source
تولید محتوا

توسط wikiche