انیمه حاکم بزرگ روایتی متفاوت از سرزمین تهدیب‌گران و ارواح است. اگر به انیمه های ماجراجویی و جادویی علاقمند هستید، انیمه The Grand Ruler گزینه بسیار مناسبی برای شما است.

اگر طرفدار دونگهواهای فانتزی و تاریخی باشید، می‌دانید که مضمون اصلی همه آن‌ها تهذیب‌گری و نیروی معنوی است. درواقع، انیمه های چینی تعریف جادو و جادوگری را آنطور که در فرهنگ خود وجود دارد، به مخاطب نشان می‌دهند؛ یعنی همان تهذیب‌گرانی که با افزایش قدرت معنوی خود می‌توانند نیروهای خاص به دست آورند و به مقام‌های بالای آسمانی برسند.

انیمه The Grand Lord نیز یکی از این دونگهوای چینی تاریخی است که دنیای تهذیب‌گران و ماجراجویی‌های آنان می‌پردازد. با پلازا همراه باشید تا این انیمه را به شما معرفی کنیم.

فهرست مطالب

داستان انیمه حاکم بزرگ

داستان انیمه حاکم بزرگ

در دنیای هزار جهان بزرگ، استادان تهذیب‌گر به همراه شاگردان بااستعدادشان زندگی می‌کنند. در این دنیا، 4 قبیله مختلف وجود دارد؛ قبیله آتش بی‌پایان، قبیله خدای رزمی، قبیله شمال و قبیله معبد غرب. شاگردان بااستعداد این 4 قلمرو تاش می‌کنند تا به سرزمین روح فراخوانده شوند. آن‌ها در این سرزمین، به تمرینات سخت‌تری می‌پردازند و مهارت‌های آنان با روش‌های سخت‌تری آزموده می‌شود. در نهایت، با سربلند بیرون آمدن از این آزمون‌ها به حاکم بزرگ 4 قبیله تبدیل خواهند شد.

پسر یکی از قبایل، مو چن (Mu Chen)، در سنین جوانی به سرزمین روح فراخوانده می‌شود. اما بعد از شکستن قوانین به سرزمین هزار جهان بازمی‌گردد. رانده شدن او سبب می‌شود تا مو چن به یک انسان بدنام تبدیل شود، کسی که نتوانست موهبت خود را نگه داشته و مقامش را حفظ کند.

با این حال، مو چن تسلیم نشد. او دوباره تهذیب را آغاز کرده و تصمیم می‌گیرد به سرزمین روح برگردد، نه بخاطر پاک کردن نامش، بلکه بخاطر این که به شخصی خاص قول داده است. بدین ترتیب، او در سرزمین هزار جهان جایی که شاگردان همه قبایل به تهذیب می‌پردازند و برای برگزیده شدن توسط روح با هم رقابت می‌کنند، باری دیگر شروع به پیدا کردن مهارت می‌کند.

در انیمه حاکم بزرگ، شاهد ماجراهای مو چن خواهید بود و می‌بینید که این تهذیب‌گر جوان و بااستعداد چه راه پر پیچ و خمی را برای رسیدن به هدفش طی خواهد کرد. همچنین، در طی روند داستان رازهایی نیز برملا می‌شود.

همچنین بخوانید :

شخصیت های انیمه حاکم بزرگ

انیمه Da Zhu Zai، همانند سایر دونگهواهای چینی شخصیت‌های بسیار قوی دارد. هر کدام از آن‌ها دارای خصوصیات منحصر به فرد خود هستند و هیچ شباهت و کلیشه‌ای در آن‌ها دیده نمی‌شود. در ادامه کاراکترهای انیمه The Grand Ruler را به شما معرفی خواهیم کرد:

مو چن (mu chen)

زمان پخش انیمه حاکم بزرگ

مو چن پسر رئیس قبیله شمالی بوده و همانند پدرش از قدرت معنوی بسیار قوی و قدرتمندی برخوردار است. او در سنین جوانی به سرزمین روح می‌رود تا برای حاکم 4 قلمرو شدن آماده شود. اما پس از شکست قوانین به سرزمین هزار جهان بازمی‌گردد.

او بسیار سرسخت و بااعتماد به نفس است. در ابتدای انیمه The Grand Ruler خواهید دید که او برای قوی‌تر ساختن خود به سراغ طلسم‌های سرسخت می‌رود. مو چن برای مبارزه با یکی از شاگردان قبیله غربی به طلسمی روح بودا که مادرش برای او گذاشته بود مسلط می‌شود.

همچنین بخوانید :

لو لی (Lou Li)

داستان انیمه حاکم بزرگ

لو لی قهرمان زن اصلی انیمه حاکم بزرگ و ملکه قبیله خدای لو است. او از مهارت بالایی برخوردار است. لو لی همیشه شمشیری را بر روی پشت خود حمل می‌کند که گنجینه میراث قبیله لو شن، مصنوعات عالی رتبه الهی، شمشیر لو شن است. او می‌تواند هیولای Spirit of Luo را احضار کند که در لیست هیولاهای خطرناک رتبه پنجم را دارد.

لو لی علاوه بر داشتن مهارت بالای جنگی، بسیار زیبا و فریبنده است. او برای اولین بار در سرزمین رمح با موچن ملاقات می‌کند، درست زمانی که مورد حمله عده‌ای قرار می‌گیرد. مو چن نیز لو لی را نجات می‌دهد. از آن پس این نسبت به هم احساساتی پیدا می‌کنند.

جیو یو (Jiu You)

جیو یو دختری نیمه انسان و بسیار زیبا است که به دلایل نامعلوم به قلمرو شمالی می‌رود و قصد داشت مو چن را بکشد. اما از مو چن شکست خورد. او می‌تواند به یک پرنده افسانه‌ای تبدیل شود که Nine Netherworld Bird نام دارد. جیو یو به دلیل دارا بودن یک نسل خونی خالص از پرنده ناپایدار و جادویی بسیار سرد و خشن است.

همچنین بخوانید :

تانگ چیانر (Tang Qian’Er)

کاراکترهای انیمه The Grand Ruler

تانگ چیانر یکی از دوستان مو چن است، کسی که از بچگی او را می‌شناخته و نقص اساسی در پیشرف او داشته است. چیانر قدرت بالایی در تهذیب‌گری دارد و به همین دلیل به آکادمی معنوی زنانه Myriad Phoenix ملحق می‌شود. او به دلیل مهارت‌های بسیار بالا خود در نهایت معاون این آکادمی شد.

همچنین بخوانید :

مو فنگ (Mu Feng)

مو فنگ ارباب قلمرو مو و پدر قهرمان اصلی فیلم مو چن است. او کل قلمرو معنوی شمالی را با مهارت خود در مرحله فیوژن بهشتی متحد کرد، او رئیس فعلی اتحاد روحانی شمالی است. مو فنگ مجبور شد به دلایلی همسرش را رها کند پسرش را به تنهایی بزرگ کرد. او مو چن را بسیار دوست دارد و از فرزندش بسیار حمایت می‌کند. اگرچه او امیدوار استکه مو چن روزی همسرش را به خانه بیاورد، اما بیش از حد آرزویش را به او تحمیل نمی‌کند. او می‌داند که مو چن استعدادهای مادرش را به ارث می‌برد.

نقد انیمه حاکم بزرگ

انیمه چینی حاکم بزرگ در دو ورژن ساخته شده است؛ یک ورژن سه بعدی و یک دو بعدی. هر دوی این انیمه‌ها یک خط داستانی را دنبال می‌کنند و تفاوت چندانی با هم ندارند. این انیمه براساس وب ناولی با همین نام ساخته شده است. همچنین، یک لایو اکشن نیز دارد. تعداد قسمت های انیمه حاکم بزرگ روی هم رفته 52 قسمت است و زمان پخش انیمه حاکم بزرگ نیز به تاریخ 30 ژوئن 2023 (9 تیر 1402) برمی‌گردد. لازم به ذکر است که نسخه دو بعدی آن تنها 12 قسمت دارد.

ژانر انیمه حاکم بزرگ را می‌توان اکشن، فانتزی، ماجراجویانه و عاشقانه تلقی کرد. همانطور که می‌توانید از روی این ژانرها حدس بزنید با داستانی پرپیچ و خم پر از حوادث پیش بینی نشده طرف هستیم.

این انیمه با رانده شدن مو چن از سرزمین روح آغاز می‌شود. جایی که او بخاطر کشتن بیش از 30 نفر از سرزمین روح بیرون انداخته شده و مورد مواخذه رئسا قرار می‌گیرد. اما این که او چرا این کار را انجام داد و در سرزمین ارواح دقیقا چه اتفاقی افتاد جز رازهایی است که بعدها باید به آن پی ببرید.

با ورود مو چن به سرزمین هزار جهان، تعلیمات او دوباره از سر گرفته می‌شود. او پله پله با دیگر شاگردان پیش می‌رود تا دوباره بتواند به سرزمین ارواح برود. او هر قسمت از انیمه، به طلسم و مهارت جدیدی مسلط می‌شود. در راه یاد گرفتن مهارت‌ها، خوی بی‌باک و اراده آهنین او به نمایش گذاشته می‌شود؛ مثلا، او یکی از سخت‌ترین طلسم‌ها که قبلا دو تهذیب‌گر را فلج کرده بود انتخاب کرده و تلاش می‌کند بر آن تسلط یابد که موفق هم می‌شود.

داستان اکشن و فانتزی این انیمه با یک ماجرای عاشقانه و درام، کامل شده و از خشکی و کسل‌کنندگی درآمده است. این که لو لی، دختر بااستعداد و زیبای قبیله خدای لو، چگونه دل به مو چن می‌سپارد، به خودی خود می‌تواند شما را ساعت‌ها پای این انیمه بنشاند.

به طور کلی، بررسی انیمه The Grand Ruler می‌تواند به ما نشان دهد که این دونگهوا تقریبا هر آن‌چه ما از یک داستان ماجراجویی و عاشقانه می‌خواهیم به ما می‌دهد. آرت زیبا، فایت‌های جذاب و ماجرایی پیچیده، همه و همه دست به دست هم دادند تا یک اثر سرگرم‌کننده را برای ما پدید آورند.

امتیازات انیمه The Grand Ruler

انیمه The Great Ruler در سایت‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته شده و نمرات خوبی را از آن خود کرده است. این انیمه در سایت imdb نمره 7 و در سایت My Anime List نمره 8.1 را به دست آورد.

کلام آخر

دونگهواهای چینی برای آن دسته از افرادی که به دنیایی فانتزی پر از حیوانات عجیب و انسان‌هایی با نیروی ماوراطبیعی، علاقه دارند گزینه‌هایی بسیار مناسب هستند. چرا که این انیمه‌ها داستان‌هایی پرپیچ و خم و رازآلود دارند. انیمه حاکم بزرگ نیز یکی از این انیمه‌ها است. پس وقت را تلف نکنید و آن را تماشا کنید.

source
تولید محتوا

توسط wikiche