اگر تصمیم دارید که اسناد مهمی را به صورت آنلاین امضا بزنید باید یک امضا الکترونیکی در اختیار داشته باشید. این مقاله از سایت پلازا مربوط به ساخت امضای الکترونیکی می‌باشد که در ادامه نحوه ساخت آن را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

با متصل شدن فناوری به درگاه‌های پرداختی و همراه بانک‌ها امروزه شاهد این موضوع هستیم که برای امضا نمودن اسناد و حتی پرنده‌های مهم به سراغ Electronic Signature می‌روند. اگر تصمیم دارید در این زمینه با نحوه ساخت یک امضای الکترونیکی آشنا شوید کافیست که ادامه مقاله را دنبال کنید؛ زیرا تصمیم داریم به ساده‌ترین روش‌های موجود اشاره داشته باشیم تا در مدت زمان کوتاهی بتوانید به سراغ ساخت امضای الکترونیکی بروید. در کنار این موضوع به سایت‌هایی نیز اشاره خواهیم داشت که می‌تواند برای شما مفید واقع شود پس ما را در ادامه دنبال کنید.

فهرست مطالب

ساخت امضای الکترونیکی

با پایین یافتن توضیحات ابتدایی می‌توان گفت که در اختیار داشتن یک امضای الکترونیکی به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید در حوزه‌های مختلفی ورود نمایید که یکی از مهم‌ترین آنها افتتاح حساب بانکی به صورت آنلاین می‌باشد که در چنین شرایطی بدون نیاز به حضور در بانک می‌توانید یک حساب جدید و کاملاً جاری را برای خود راه‌اندازی نمایید. در کنار این موضوع اقدامات مختلفی نیز وجود داشته که ز طریق امضای الکترونیکی می‌توانید آنها را تحت پوشش قرار دهید. در ادامه مقاله با ما همراه باشید؛ زیرا تصمیم داریم به ساده‌ترین روش‌های ساخت امضای الکترونیکی اشاره داشته باشیم.

1. سایت CreateMySigniture

ساخت امضای الکترونیکی

سایت CreateMySigniture یکی از بهترین روش‌های موجود برای ساخت امضای الکترونیکی می‌باشد. با وارد شدن به این سایت بدون نیاز به ثبت نام خاصی، می‌توانید امضای خود را به یک سند الکترونیکی تبدیل نمایید. یکی دیگر از مزیت‌های برجسته وب سایت، سازگاری آن با موس و لمس صفحه نمایش می‌باشد که در این زمینه بدون محدودیت خاصی می‌توانید از طریق موس امضای خود را ثبت نمایید و یا اگر تصمیم دارید امضای خود را از طریق گوشی به ثبت برسانید، با کشیدن امضای خود روی صفحه نمایش می‌توانید آن را به صورت الکترونیکی تبدیل و ذخیره‌سازی نمایید. لازم است بدانید که این وب سایت امکان دانلود تصاویر به صورت مستقیم را به شما می‌دهد که در این زمینه می‌توانید با یک ثبت نام ساده امضاهای مختلفی را به ثبت برسانید. در ادامه مقاله با ما همراه باشید که تصمیم داریم دیگر روش‌های مربوط به ساخت امضای الکترونیکی را به شما عزیزان آموزش دهیم.

همچنین بخوانید :

2. Adobe Acrobat Reader

ساخت امضای الکترونیکی

روش دیگری که با استفاده از آن می‌توان به سراغ ساخت امضای الکترونیکی رفت برنامه ادوبی اکربات ریدر می‌باشد که در این زمینه کمپانی ادوبی توانسته بزار مناسبی را برای تهیه امضای آنلاین ارائه دهد که بد نیست بدانید در این زمینه می‌توانید از طریق ابزار Draw امضای خود را ترسیم کنیم و سپس امضای خود را در بخش نهایی با فرمت‌های مختلف دریافت نمایید. پیشنهاد می‌شود در این زمینه فرمت خروجی امضای خود را روی PNG قرار دهید تا قادر به استفاده از امضا در سایت‌های مختلف باشید و نیازی به ویرایش آن نداشته باشید. درکنار مورد ذکر شده باید بدانید که نرم افزار Adobe Acrobat Reader یکی از شناخته شده‌ترین ابزارهای منتشر شده در این زمینه می‌باشد که برای نصب آن باید سیستم مناسبی را در اختیار داشته باشید که بدنیست بدانید امروزه برنامه Adobe Acrobat Reader برای پلتفرم‌های موبایل نیز منتشر شده است.

3. نرم افزار Word

ساخت امضای الکترونیکی

سومین روش موجود برای ساخت امضای الکترونیکی برنامه ورد می‌باشد که لازم است بدانید این برنامه برای پلتفرم‌های مختلفی در دسترس بوده که به نسبت برنامه فوق از حجم کمتری برخوردار بوده و می‌تواند در مدت زمان کوتاهی به شما این امکان را بدهد تا بتوانید امضای الکترونیکی خود را بسازید. برنامه ورد نیز دارای یک ابزار برای ترسیم می‌باشد که از طریق آن می‌توانید امضای خود را در قالب یک سند الکترونیکی ذخیره سازی و در بخش خروجی آن را با فرمت تصاویر دریافت کنید. پیشنهاد می‌شود که در هنگام دریافت خروجی فرمت امضای خود را روی PNG قرار دهید تا امکان استفاده از آن روی سایت‌ها و اپ‌های دیگر مقدور باشد.

همچنین بخوانید :

4. اپ Mail در آیفون

ساخت امضای الکترونیکی

اگر جزو کاربرانی هستید که گوشی آیفون یا آیپد در اختیار دارید نگران نباشید زیرا کمپانی اپل در این زمینه ابزار خوبی با نام Mail را برایتان در نظر گرفته است که با استفاده از آن می‌توانید به سراغ ساخت امضای الکترونیکی بروید. اگر یک سند متنی به صورت PDF برایتان ارسال شد نیازی به ویرایش و یا انجام کار خاصی نیست. زیرا از طریق این ابزار می‌توانید امضای خود را به صورت مستقیم روی آن اعمال و سپس فایل مربوطه را برای هر شخصی که نیاز دارید ارسال نمایید. برای استفاده از این ابزار کافی است که در ابتدا وارد فایل PDF دریافت شده شوید و سپس در پایین نمایشگر روی آیکون Markup and reply ضربه بزنید و سپس امضای خود را ترسیم و سپس روی گزینه Done ضربه بزنید تا امضای شما ذخیره سازی بر روی سند اعمال شود.

5. برگ سفید!

اگر امکان استفاده از روش‌های فوق را ندارید باید به سراغ ‌های کلاسیک بروید که در این زمینه استفاده از کاغذ سفید می‌تواند یک عامل مهم برای شما باشد که در چنین شرایطی پیشنهاد می‌شود ابتدا امضای خود را روی یک برگ سفید ترسیم کنید که در پس زمینه آن چیزی نوشته نشده باشد. سپس با برش دادن اطراف امضای خود و درگ نمودن آن روی سندی که مد نظر دارید می‌توانید این کار را در قالب یک روش فیزیکی انجام دهید که پیشنهاد می‌شود برای جلوگیری از کاهش افت کیفیت امضا به سراغ روش‌های فوق بروید. نظر شما نسبت به روش‌های ذکر شده چیست؟ با ما همراه باشید.

سخن پایانی

همانطور که شاهد بودید ساخت امضای الکترونیکی چندان هم سخت نیست و در مدت زمان کوتاهی توانستیم این موضوع را به طور کامل به شما عزیزان آموزش دهیم. اگر احساس می‌کنید در این زمینه موضوع مهمی وجود داشته که از قلم افتاده است و یا نقدی نسبت به مقاله داشته‌اید کافیست که با ما در بخش نظرات همراه باشید و دیدگاه و نظرات خود را برایمان به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

source
تولید محتوا

توسط wikiche