دمای مناسب کارت گرافیک هنگام بازی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که گیمرها برای اجرای بازی‌های سنگین باید به آن دقت داشته باشند. در این زمینه تصمیم داریم مقاله‌ای کامل و مفید را برای شما عزیزان ارائه دهیم که پیشنهاد می‌شود تا انتهای نوشته ما را همراهی کنید.

اگر تا به امروز در هنگام اجرای بازی‌های سنگین و گرافیکی دمای کارت گرافیک خود را بررسی نکرده‌اید باید بدانید که موضوع بسیار مهم و حیاتی را نادیده گرفته‌اید. امروزه دمای کارت گرافیک هنگام بازی می‌تواند به شما این اخطار را بدهد که پردازنده گرافیکی شما در حالت مناسبی قرار داشته است یا خیر. در این زمینه با رعایت یک سری نکات اولیه و مناسب می‌توانید طول عمر کارت گرافیک خود را افزایش دهید و یا در شرایطی که کارت گرافیک با مشکل مواجه شد چاره‌ای بیندیشید. هدف از آماده سازی این نوشته ارائه راهکارهایی برای کاهش دمای کارت گرافیک در هنگام Gaming می‌باشد که با مشاهده کامل این مقاله می‌توانید تا حدود زیادی عملکرد گرافیکی سیستم خود را بهینه نمایید. بد نیست بدانید که فشار بالای کارت گرافیک و پردازنده می‌تواند عامل نیم سوز و حتی سوخته شدن آن شود که در این زمینه باید هزینه گزافی را برای بهینه‌سازی یا تعویض آن بپردازید. برای جلوگیری از رخ دادن چنین اتفاقاتی پیشنهاد می‌شود که مقاله مربوط به بررسی دمای مناسب کارت گرافیک هنگام بازی کردن را از دست ندهید.

فهرست مطالب

دمای مناسب کارت گرافیک هنگام بازی

با توجه به بخش‌های ابتدایی باید بدانید که بسته به نوع و مدل کارت گرافیک باید به سراغ بررسی دمای مناسب کارت گرافیک هنگام بازی کردن بروید که در این زمینه ما یک سری اطلاعات جامع را برای شما عزیزان گردآوری نموده‌ایم که این موارد از منابع معتبر جهانی جمع آوری شده است. اطلاعات زیر حاصل نتایج بررسی‌ها و آزمایش‌های مختلفی است که به شما این اطمینان را می‌دهد تا با رعایت آنها بتوانید عملکرد کارت گرافیک سیستم گیمینگ خود را به حالت بهینه در بیاورید.

بهترین دما برای کارت گرافیک چند است؟‎

دمای مناسب کارت گرافیک GPU هنگام بازی چقدر باید باشد؟

عوامل و دلایل بسیاری وجود داشته است تا بتوان گفت که بهترین دما برای کارت گرافیک چه درجه‌ای می‌باشد. به طور کلی اگر بخواهیم به شما در این زمینه کمک نماییم باید بدانید زمانی که در حال اجرای یک بازی روی کامپیوتر خود هستید کارت گرافیک شما معمولاً باید بین ۶۵ تا ۸۵ درجه سانتیگراد، که در فارنهایت به ۱۴۹ تا ۱۸۵ می‌رسد، قرار داشته باشد. دمای عادی کارت گرافیک بدون اجرای بازی باید حدود ۳۰ تا ۴۵ درجه سانتیگراد و ۸۶ تا ۱۱۳ درجه فارنهایت باشد. این موضوع بسته به مدل کارت گرافیک ممکن است با تفاوت‌های همراه باشد که در ادامه قصد داریم اطلاعات مفیدی را در این زمینه برای شما عزیزان شرح دهیم.

همچنین بخوانید :

اگر بخواهیم به صورت عمیق‌تر به این زمینه ورود کنیم باید بدانید که هیچ پاسخ ثابتی در این زمینه وجود نداشته است زیرا به نسبت معماری و طراحی کارت گرافیک ممکن است شما در این زمینه شاهد افت و خیز‌های مختلفی در درجه‌های کارت گرافیک باشید.

به طور مثال اگر از یک کارت گرافیک RTX 4090 برخوردار هستید این دما باید روی ۹۰ درجه سانتیگراد یا ۱۹۴ درجه فارنهایت باشد. همین موضوع روی کارت گرافیک AMD مدل Radeon RX 7900 XTX می‌تواند به ۱۱۰ درجه سانتیگراد افزایش پیدا کند که بد نیست بدانید این موضوع و درجه می‌تواند در مدت زمان کوتاهی آب را به جوش بیاورد ولی مدل معماری کارت گرافیک به نحوی طراحی شده که قادر به تحمل این درجه بوده است.

به طور واقع بینانه اگر بخواهیم بگوییم پیک‌های ناپایدار می‌تواند به کارت گرافیک شما آسیب وارد کند که در این زمینه پیشنهاد می‌شود از یک پاور قدرتمند و ورودی برق مناسب استفاده کنید که حتماً برای کامپیوتر خود از یک ورودی برق (سه راه) که دارای نمایشگر ولتاژ برق و حساسیت‌های مربوط به افت و خیزهای برق می‌باشد استفاده کنید.

اگر تصمیم داشتید بازی‌های گرافیکی نظیر سایبرپانک ۲۰۷۷ را از طریق کارت گرافیک‌های نام برده اجرا کنید این دما معمولاً باید بین ۶۵ تا ۸۵ درجه سانتیگراد یا ۱۴۹ تا ۱۸۵ درجه فارنهایت قرار می‌گیرد. امروزه شرکت‌های سازنده کارت گرافیک با به کارگیری فن‌های قدرتمند در کنار خنک کننده‌های عالی می‌توانند این درجه را بدون اینکه آسیبی به کارت گرافیک وارد شود کاهش دهند و یا قدرت تحمل کارت گرافیک را افزایش دهند.

چرا دمای کارت گرافیک بی دلیل بالا است؟

دمای مناسب کارت گرافیک GPU هنگام بازی چقدر باید باشد؟

یکی از مهمترین دلایلی که سبب افزایش استفاده از کارت گرافیک می‌باشد برنامه‌های پس زمینه است که در این زمینه با وارد شدن به تسک منیجر ویندوز خود می‌توانید مشاهده کنید که چه برنامه‌هایی در پس زمینه ویندوز در حال استفاده از منابع سخت‌افزاری شما هستند. در این بین با مسدودسازی آنها می‌توانید شاهد کاهش دما و درصد استفاده از کارت گرافیک خود باشید.

همچنین بخوانید :

اگر راهکار فوق را بررسی نموده‌اید و با گزینه خاصی مواجه نشده‌اید باید به سراغ فن‌ها و خنک کننده‌های موجود در کیس بروید که در این زمینه اگر از قطعات مناسبی برای اسمبل کیس استفاده نکرده باشید شاهد تحت فشار بودن قطعات کیس نظیر کارت گرافیک خواهید بود. فن‌ها نقش بسیار مهمی در خنک‌سازی قطعات کامپیوتر دارند که در کنار این موضوع پاور که یک منبع تغذیه برق برای قطعات می‌باشد می‌تواند عامل مهم دیگری روی افزایش و کاهش دمای مربوط به قطعات باشد زیرا در صورتی که برق مناسب به قطعات نرسد آنها با توان بیشتری تلاش خواهند نمود تا کم و کاستی‌هایی که در پاور وجود داشته است را برطرف کنند و این موضوع سبب افزایش دمای حرارتی آنها خواهد شد.

دیدگاه شما نسبت به موارد ذکر شده چیست؟ تجربیات و نظرات خود در این زمینه را برایمان ارسال کنید.

سخن پایانی

همانطور که شاهد بودید در خصوص دمای مناسب کارت گرافیک هنگام بازی کردن اطلاعات مفیدی در اختیار شما عزیزان قرار گرفت که اگر احساس می‌کنید در این زمینه موضوع مهم دیگری نیز وجود داشته که از قلم افتاده است لطفاً با ما همراه باشید و موارد مد نظر خود را برای تکمیل شدن این نوشته به اشتراک بگذارید. در سمت دیگر می‌توانید تجربیات خود در این زمینه را با کاربران دیگر در میان بگذارید که بی‌تردید این موضوع سبب تکمیل شدن نوشته از زوایای مختلف خواهد شد.

منتخب کاربران

source
تولید محتوا

توسط wikiche