یکی از موضوعات مورد بحث در دنیای فناوری، مقایسه میان دو گوشی ابرقدرتمند از دو برند برجسته است: S24 اولترا از سامسونگ و شیائومی ۱۴ اولترا. این مقاله به بررسی عمیق این دو دستگاه پرداخته و امکانات، عملکرد، و نقاط قوت و ضعف آنها را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

همان‌طور که هر ساله بازار گوشی‌های ارزان و میان‌رده داغ است، بازار گوشی‌های پرچم‌دار نیز داغ خواهد بود. حال در سال ۲۰۲۴ شاهد عرضه پرچم‌داران دو غول فناوری یعنی سامسونگ و شیائومی هستیم. سامسونگ گلکسی S24 اولترا و شیائومی ۱۴ اولترا دو پرچم‌دار جدید این دو غول فناوری هستند که ما می‌خواهیم درباره این دو گوشی صحبت کنیم. انتخاب میان این دو گوشی با توجه به اینکه از نظر قیمتی هم با هم تناسب دارند، به‌نوعی برای افرادی که قصد صرف هزینه‌ی بالا و خرید یک گوشی با سخت‌افزار قوی را دارند، نیاز به بررسی دقیق دارد. اگر شما نیز به دنبال مقایسه Xiaomi 14 Ultra و Galaxy S24 Ultra  هستید؛ بهتر است که در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

مشخصات دو گوشی سامسونگ S24 اولترا و شیائومی ۱۴ اولترا

مشخصات گوشی گلکسی S24 اولترا
گوشی شیائومی ۱۴ اولترا
ابعاد ۱۶۲.۳ در ۷۹ در ۸.۶ میلی‌متر ۱۶۱.۴ در ۷۵.۳ در ۹.۲ میلی‌متر
وزن ۲۳۳ گرم ۲۲۴ گرم
اندازه صفحه نمایش ۶.۸ اینچ ۶.۷۳ اینچ
نوع صفحه نمایش داینامیک LTPO امولد 2X LTPO امولد
رزولوشن و تراکم پیکسلی ۱۴۴۰ در ۳۱۲۰ پیکسل / ۵۰۵ پیکسل در اینچ ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل / ۵۲۲ پیکسل در اینچ
نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز ۱۲۰ هرتز
تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ اسنپدراگون ۸ نسل ۳
دوربین‌های پشتی ۱۰ + ۵۰ + ۱۲ + ۲۰۰ مگاپیکسل ۵۰ + ۵۰ + ۵۰ + ۵۰ مگاپیکسل
دوربین جلو ۱۲ مگاپیکسل ۳۲ مگاپیکسل
میزان رم ۱۲ گیگابایت ۱۲/۱۶ گیگابایت
فضای ذخیره سازی ۲۵۶/۵۱۲/۱۰۰۰ گیگابایت ۲۵۶/۵۱۲/۱۰۰۰ گیگابایت
قیمت کانفیگ پایه
از ۷۰ میلیون تومان از ۷۸ میلیون تومان

بررسی گوشی S24 و شیائومی ۱۴ اولترا

بدون شک همه ما دوست داریم که یکی از پرچم‌داران غول‌های فناوری را در دستان خود حس کنیم. این گوشی‌ها علی‌رغم قیمت نسبتاً بالایی که دارند، امکانات بسیار زیادی را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار خواهند داد و همین موضوع موجب پر طرف‌دار بودن این گوشی‌ها شده است.

همیشه کمپانی‌های سازنده گوشی سعی می‌کنند تا صد خود را در تولید گوشی‌های پرچم‌دار خود بگذارند و به همین دلیل این گوشی‌ها از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و می‌توانند کارایی بسیار زیادی را برای شما عزیزان داشته باشند و می‌توانند گزینه مناسبی برای خرید باشند. اما مقایسه S24 اولترا با شیائومی ۱۴ اولترا قرار است که این موضوع را به ما بفهماند امسال کدام کمپانی عملکرد بهتری داشته است.

مقایسه طراحی S24 اولترا با شیائومی ۱۴اولترا

طراحی از جمله اصلی‌ترین قسمت‌های مقایسه S24 اولترا با شیائومی ۱۴ اولترا محسوب می‌شود. از آنجایی که این دو گوشی پرچم‌دار هستند، انتظار داریم که بالاترین کیفیت را در بخش طراحی داشته باشند و بدون شک هم همینطور هست و بهتر است که انتظارات خود را بالا ببرید.

گوشی‌های سامسونگ و شیائومی هر دو از لبه‌های تخت استفاده کرده‌اند، با این تفاوت که لبه‌های S24 اولترا به‌صورت تیز و لبه‌های گوشی شیائومی منحنی ‌شکل است. باید اشاره کرد که سامسونگ برای قسمت فریم از فلز تیتانیوم ۲ استفاده کرده و فریم گوشی شیائومی آلمینیومی است.

بررسی گوشی S24 و شیائومی 14 اولترا

این موضوع به‌وضوح نشان می‌دهد که کیفیت فریم پرچم‌دار سامسونگ بسیار بهتر است. البته باید اشاره کرد که نسخه چین گوشی شیائومی ۱۴ اولترا از تیتانیوم ۵ ساخته شده است که از فریم گوشی سامسونگ قدرتمندتر است. اما افراد دیگر به این گوشی دسترسی نخواهند داشت.

گوشی شیائومی در رنگ‌های مختلف دارای قسمت پشتی چرمی یا شیشه‌ای است که می‌توانید یکی از آن را انتخاب کنید. همچنین طراحی دوربین این گوشی نیز به‌صورت جزیره‌ای انجام شده است. قسمت پشتی S24 اولترا نیز تنها از شیشه ساخته شده است و همچنان از طراحی مینیمال قبلی دوربین‌های سامسونگ استفاده می‌نماید.

همچنین بخوانید :

مقایسه صفحه ‌نمایش

از جمله مهم‌ترین عواملی که کیفیت یک گوشی هوشمند را تأیید می‌کند، توجه‌ کردن به صفحه‌ نمایش آن است. در صورتی‌که صفحه ‌نمایش کیفیت لازم را نداشته باشد، گوشی نیز برخی از کارایی‌های خود را از دست می‌دهد؛ پس با مقایسه S24 اولترا با شیائومی ۱۴ اولترا در بخش صفحه‌ نمایش همراه ما باشید.

گوشی S24 اولترا از یک صفحه ‌نمایش ۶.۸ اینچی از نوع Dynamic LTPO AMOLD 2X استفاده کرده است که رزولوشن این صفحه ‌نمایش ۱۴۴۰ در ۳۱۲۰ است و تراکم پیکسلی ۵۰۵ پیکسل در اینچ دارد. نرخ تازه سازی این گوشی نیز ۱۲۰ هرتزی بوده و قابلیت تولید روشنایی تا ۲۶۰۰ نیت را در حالت Peak دارد.

مقایسه S24 اولترا با شیائومی 14 اولترا

در طرف مقابل گوشی شیائومی ۱۴ اولترا از یک صفحه‌ نمایش ۶.۷۳ اینچی از نوع LTPO AMOLED استفاده کرده است که رزولوشن آن ۱۴۴۰ در ۳۱۲۰ بوده و تراکم پیکسلی آن ۵۲۲ پیکسل در هر اینچ است. این گوشی نیز از نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی برخوردار بوده و در حالت Peak قادر به تولید ۳۰۰۰ نیت روشنایی است.

انتخاب گوشی برنده در این بخش کمی سخت است؛ زیرا هر کدام در بخش‌های مختلف عملکرد متفاوتی داشته‌اند. برای مثال اگر بخواهیم از نظر کیفیت برنده را اعلام کنید، بدون شک گوشی شیائومی ۱۴ اولترا گزینه مناسبی است، ولی در طرف مقابل نمی‌توان به راحتی از قابلیت ضد انعکاس گوشی سامسونگ نیز عبور کرد.

 

تفاوت پردازنده‌ها

حال که بازار پردازنده‌های جدید داغ است، دو گوشی سعی کرده‌اند که از جدیدترین پردازنده‌های موجود در بازار استفاده کنند تا هر دو گوشی بهترین عملکرد را در اجرای سنگین‌ترین بازی‌های روز دنیا داشته باشند و بتوانند یک عملکرد رؤیایی را برای شما عزیزان به ارمغان بیاورند. در مقایسه S24 اولترا با شیائومی ۱۴ اولترا همراه ما باشید تا بیشتر موضوع را بررسی کنیم.

مقایسه صفحه ‌نمایش S24 و 14 اولترا

گوشی سامسونگ S24 اولترا از پردازنده جدید  ۴ نانومتری اسنپدراگون ۸ نسل ۳ استفاده می‌کند. یک پردازنده هشت هسته ای که از یک هسته Cortex-X4 با فرکانس ۳.۳۹ گیگاهرتز، ۳ هسته Cortex-A720 با فرکانس ۳.۱۰ گگیاهرتز، ۲ هسته Cortex-A720 با فرکانس ۲.۹۰ گیگاهرتز، ۲ هسته Cortex-A520 با فرکانس ۲.۲۰ گیگاهرتز برخوردار است. پردازنده گرافیکی این گوشی نیز Adreno 750 است.

گوشی شیائومی ۱۴ اولترا نیز از تراشه ۴ نانو متری اسنپدراگون ۸ نسل ۳ استفاده می‌کند. تراشه ای ۸ هسته ای که هسته‌های آن شامل ۱ هسته Cortex-X4 با فرکانس ۳.۳ گیگاهرتز، ۳ هسته Cortex-A720 با فرکانس ۳.۲ گیگاهرتز، ۲ هسته Cortex-A720 با فرکانس ۳.۰ گیگاهرتز و ۲ هسته Cortex_A520 با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز می‌باشد. پردازنده گرافیکی این گوشی نیز Adreno 750 است.

در بخش پردازنده‌ها این دو گوشی عملکرد مشابهی نسبت به هم دارند، اما در اجرای بازی‌های سنگین گوشی شیائومی عملکرد پایدارتری از خود نشان می‌دهد. به همین دلیل شیائومی برنده این قسمت است. البته که در زمان فعالیت‌های روزمره این دو گوشی هیچ تفاوتی در این زمینه با هم ندارند.

مقایسه رم و حافظه داخلی

در مقایسه S24 اولترا با شیائومی ۱۴ اولترا متوجه شدیم که یکی از قسمت‌هایی که این دو گوشی تفاوت فاحشی با هم دارند قسمت رم است که بسیار پر اهمیت بوده و می‌تواند روی کارایی گوشی مورد نظر شما تاثیر گذار باشد و باید به این موضوع توجه لازم را داشته باشید.

گوشی S24 اولترا در حافظه‌های داخلی متنوعی به بازار عرضه شده است. شما می‌توانید این گوشی را در حافظه‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت خریداری کنید. همچنین این گوشی از حافظه رم ۱۲ گیگابایتی برخوردار بوده و همه نسخه‌ها از این مقدار رم برخوردار هستند.

مقایسه S24 اولترا با شیائومی 14 اولترا

از طرفی دیگر گوشی شیائومی ۱۴ اولترا نیز در بخش حافظه داخلی عملکرد مشابهی داشته و در نسخه‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت موجود است. از طرفی دیگر حافظه رم این گوشی از ۱۲ تا ۱۶ گیگابایت متغیر است. نسخه ۲۵۶ گیگابایتی با رم ۱۲ گیگابایتی و نسخه ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت نیز با رم ۱۶ گیگابایتی به بازار عرضه می‌شوند.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، گوشی شیائومی ۱۴ اولترا از میزان حافظه رم بیشتری برخوردار است و می‌تواند مناسب کسانی باشد که از گوشی خود انتظار بیشتری دارند. همچنین باید اشاره کرد که هر دو گوشی از حافظه خارجی یا همان SD Card پشتیبانی نمی‌کنند.

دوربین S24 اولترا بهتر است یا شیائومی ۱۴ اولترا؟

همان‌طور که گفتیم این دو گوشی حداکثر توان خود را در قسمت دوربین قرار داده‌اند و سعی کرده‌اند این بخش را در بهترین حالت ممکن به وجود بیاورند. به همین دلیل حتماً باید در مقایسه S24 اولترا با شیائومی ۱۴ اولترا درباره دوربین این دو گوشی نیز صحبت کنیم.

سامسونگ S24 اولترا از چهار لنز استفاده می‌کند. لنز اصلی از نوع واید و ۲۰۰ مگاپیکسلی است و کیفیت عالی دارد، اما رنگ‌های ثبت شده در آن سرد هستند. همچنین این گوشی دارای یک لنز اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و دو لنز تله فوتو ۱۰ و ۵۰ مگاپیکسلی است. دوربین سلفی این گوشی نیز ۱۲ مگاپیکسل خواهد بود.

دوربین S24 اولترا یا شیائومی 14 اولترا

گوشی شیائومی ۱۴ اولترا نیز از ۴ لنز دوربین بهره برده است. دوربین اصلی از نوع واید و ۵۰ مگاپیکسلی است و در مقابل رقیب خود عکس گرم‌تری می‌گیرد. همچنین این گوشی دارای یک لنز اولترا واید ۵۰ مگاپیکسلی، دو لنز تله فوتو ۵۰ مگاپیکسلی است. دوربین سلفی این گوشی نیز ۳۲ مگاپیکسلی است.

در بخش فیلم‌برداری نیز این دو گوشی عملکرد مشابه و یکسانی را داشته‌اند و می‌توانند فیلم‌هایی با کیفیت 8K را ثبت نمایند. تنها تفاوت دو گوشی این است که گوشی شیائومی در کیفیت ۱۰۸۰ می‌تواند نرخ فریم فیلم‌برداری را تا ۱۹۲۰ فریم بر ثانیه افزایش دهد.

همچنین بخوانید :

مقایسه باتری

باتری نیز یکی از قسمت‌های مهم گوشی است و به همین دلیل ما نیز قصد داریم تا در مقایسه S24 اولترا با شیائومی ۱۴ اولترا به این موضوع رسیدگی کنیم و بفهمیم که در قسمت باتری کدام گوشی عملکرد بهتری داشته و می‌تواند گزینه مناسب‌تری برای خرید شما باشد.

گوشی S24 اولترا از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است که فضای ذخیره سازی خوبی دارد. این باتری از قابلیت فست شارژ و شارژ بی سیم برخوردار است و با کمک یک شارژر ۴۵ واتی شارژ می‌شود. همچنین در قسمت بی سیم نیز حداکثر توان شارژ این گوشی ۱۵ وات خواهد بود.

مقایسه S24 اولترا با شیائومی 14 اولترا

گوشی شیائومی ۱۴ اولترا نیز دارای یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است و از نظر فضای ذخیره سازی با رقیب خود عملکرد یکسانی داشته است. این گوشی نیز از قابلیت فست شارژ و شارژ بی سیم پشتیبانی می‌کند. حداکثر توان شارژ این گوشی در حالت سیمی ۹۰ وات و در حالت بی سیم نیز ۸۰ وات خواهد بود.

همان‌طور که مشاهده کردید در نوع باتری و میزان فضای باتری این دو گوشی عملکرد یکسانی داشته‌اند؛ اما بدون شک برنده در قسمت باتری گوشی شیائومی ۱۴ اولترا خواهد بود. با توجه ‌به حداکثر توان شارژ بالایی که این گوشی دارد، در مدت‌زمان بسیار کوتاه‌تری می‌تواند ۱۰۰ درصد شود که مزیت بزرگی محسوب می‌شود.

تفاوت قیمت S24 اولترا با شیائومی ۱۴ اولترا

در مقایسه S24 اولترا با شیائومی ۱۴ اولترا در بخش قیمت و تاریخ عرضه متوجه شدیم که پرچم‌دار شیائومی در تاریخ ۱۷ ژانویه ۲۰۲۴ معرفی و در تاریخ ۲۴ ژانویه ۲۰۲۴ نیز به بازار عرضه گردید. قیمت این گوشی در هنگام عرضه نیز ۱۲۹۹ دلار بود که نسبتاً بالا است.

همچنین بخوانید :

گوشی شیائومی ۱۴ اولترا نیز یک ماه پس از رقیب خود در تاریخ ۲۲ فوریه ۲۰۲۴ معرفی گردید و در همان روز نیز به بازار جهانی عرضه گردید. بر اساس سیاست‌های قیمت گذاری شیائومی که همیشه مصرف‌کنندگان را شوکه می‌کند، این گوشی حدوداً ۸۳۰ یورو قیمت گذاری شده است.

جمع‌بندی

در نهایت با مقایسه S24 اولترا با شیائومی ۱۴ اولترا همراه شما عزیزان بودیم و اطلاعات کاملی در این زمینه در اختیار شما قرار دادیم. دو پرچم‌دار جدید غول‌های فناوری بیشتر در قسمت دوربین تمرکز کرده‌اند و در خیلی از بخش‌های دیگر عملکرد مشابهی نسبت به هم داشته‌اند. ما سعی کردیم تا این دو گوشی را در بخش‌های مختلف مقایسه کنیم و حال به خود شما بستگی دارد که کدام گوشی را خریداری کنید. نظر شما چیست؟ به نظر شما کدام یک از این دو گوشی عملکرد بهتری داشته و می‌تواند گزینه مناسب‌تری برای مصرف‌کنندگان باشد؟ خوشحال می‌شویم که نظرات خود را در قسمت کامنت‌ها با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

source
تولید محتوا

توسط wikiche