سریال مشاور یکی از جدیدترین ساخته‌های تلویزیون ایران است که به گونه‌ای متفاوت به روایت داستان می‌پردازد. در این مقاله با معرفی سریال ایرانی مشاور همراه شما هستیم‌.

ساخت سریال آقای قاضی باعث به وجود آمدن شکل جدیدی از سریال‌سازی در ایران شد. این روند به گونه‌ای است که در این مدل مخاطب داستان‌هایی بر اساس واقعیت یا الهام گرفته شده از آنها را مشاهده می‌کند و روند روایت داستان اپیزودیک است. این گونه آثار در واقع جهت آگاه‌سازی مخاطبان از مسائل فرهنگی و اجتماعی ساخته می‌شوند‌‌. در این مقاله به سراغ اثری جدید در این زمینه می‌رویم.

سریال مشاور به کارگردانی محمد صادق بکتاش و تهییه‌کنندگی سید محمد رضا حسینی ساخته شده است. این اثر به قلم گروهی از نویسندگان نوشته شده و به روایت مسائل اجتماعی می‌پردازد. در ادامه مقاله پیش رو پلازا با معرفی سریال ایرانی مشاور همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

زمان پخش سریال مشاور

ژانر سریال ایرانی مشاور درام، خانوادگی و اجتماعی است. این مجموعه در بهمن ماه سال 1402 از شبکه افق پخش شد و به پایان رسید. سپس از 26 فروردین 1403 برای پخش در شبکه دوم سیما انتخاب شد و روزهای شنبه تا جمعه ساعت 21:30 پخش می‌شود. بازپخش سریال روز بعد ساعت‌های 1:00 بامداد، 10:00 صبح و 16:30 بعداظهر خواهد بود. تعداد قسمت های سریال مشاور 26 قسمت است.

همچنین بخوانید :

داستان سریال مشاور

داستان سریال مشاور

خلاصه سریال مشاور درباره یک روحانی سید است که در هر قسمت به حل مسائل خانوادگی‌ای که به او مراجعه می‌کنند، می‌پردازد. در هر قسمت یک خانواده به این روحانی مراجعه می‌کنند و او با صبر توصیه‌هایی برای حل مشکلات به آنها می‌کند.

بازیگران سریال مشاور

این بخش را به معرفی هنرپیشگان سریال اختصاص می‌دهیم.

فرهاد قائمیان در نقش حاج آقا حسینی

بازیگران سریال مشاور

فرهاد قائمیان بازیگر اهل ایران در 15 اسفند 1344 به دنیا آمد. او بازیگری را برای اولین بار در سال 1379 با فیلم دمرل شروع کرد. سپس از سال 1379 با سریال ابر و خورشید وارد تلویزیون شد.‌ فیلم‌های هیوا، قارچ سمی، به رنگ ارغوان، کارناوال مرگ، استرداد، بادیگارد، فیلم مصلحت، فیلم غریب، بهشت تبهکاران، قلب رقه، سریال‌های شهریار، وفا، بی‌صدا فریاد کن، شوق پرواز، فیلم سرزمین مادری، تعبیر وارونه یک رؤیا، گاندو و بازپرس از آثار شاخص این بازیگر هستند. او تا کنون دوبار نامزد جایزه سیمرغ بلورین و یکبار برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فجر شده است.

همچنین بخوانید :

مهری آل آقا در نقش مادر حاجی حسینی

هنرپیشه های سریال ایرانی مشاور

مهری آل‌آقا هنرپیشه اهل ایران در 17 مهر 1344 به دنیا آمد‌. او بازیگری را از سال 1369 شروع کرد و اولین اثر او فروغ بی‌پایان است که در سال 1370 پخش شد‌‌. سپس در سریال‌های دیگری همچون سلام تهران، خانه بخت و فردا آفتابی است بازی کرد و توانست مطرح شود. او کار در سینما را با فیلم نطفه شوم آغاز کرد. مهری آل‌آقا در آثار شاخصی همچون سریال‌های معما، روزگار قریب، شمس‌العماره، پریا، هشت و نیم دقیقه، آنام، شهرزاد، بانوی عمارت، زیرخاکی ۲-۴، خوشنام، فیلم‌های یتیم خانه ایران، لاک قرمز و فیلم فسیل حضور داشته است.

ستاره سادات قطبی در نقش معصومه

خلاصه سریال مشاور

ستاره سادات قطبی بازیگر اهل ایران در 3 اسفند 1365 به دنیا آمد. او همسر شهرام شکیبا است که در رشته خبرنگاری فارغ‌التحصیل شد و سپس در صدا و سیما به عنوان گرافیست در برنامه‌های آموزشی و مذهبی کار خود را شروع کرد. خانم قطبی در سال 1398 با مجموعه نوار زرد وارد عرصه بازیگری شد و اکنون در سریال ایرانی مشاور جز نقش‌های اصلی است.

همچنین بخوانید :

نازنین هاشمی در نقش ریحانه

تعداد قسمت های سریال مشاور

نازنین هاشمی بازیگر اهل ایران متولد 19 مرداد 1376 است‌‌. او در رشته مهندسی شیمی تحصیل و با حضور در کلاس‌های بازیگری کار خود را شروع کرد. شروع جدی کار این هنرپیشه با اجراهای تئاتر بود تا اینکه با سریال احضار اولین بار جلوی دوربین قرار گرفت.

کوثر حیدری در نقش حنانه

کوثر حیدری بازیگر کودک ایرانی در 9 دی ماه 1395 چشم به جهان گشود‌. او با موسسه  بازیگری بارانا قرارداد همکاری دارد و نخستین بار در سال 1398 فعالیتش را شروع کرد. سریال‌های زخم کاری، خداداد، پوست شیر و فیلم هناس از آثار کوثر حیدری هستند.

احمد یاوری شاد در نقش احمد

ژانر سریال ایرانی مشاور

احمد یاوری شاد بازیگر ایرانی متولد سال 1341 است و تا کنون به عنوان بازیگر مکمل در آثار زیادی حضور پیدا کرده است. این هنرپیشه فعالیتش را از سال 1353 به عنوان یک آپاراتچی آغاز کرد و بعد از آن در سال 1371 با فیلم تابع قانون جلوی دوربین رفت. او همچنین به عنوان دستیار تدارکات نیز فعالیت کرده است. از آثار این بازیگر باید به فیلم‌های هفته‌ای یکبار آدم باش، خورشید، پیشی میشی، لامینور، مسخره باز، سریال‌های خون‌سرد، آفتاب پرست، آتش سرد، یاور، بانوی عمارت و راز بقا اشاره کنیم.

سایر هنرپیشه های سریال ایرانی مشاور عبارتند از:

  • رسول نجفیان
  • حشمت آرمیده
  • گیتی معینی
  • مهرداد فلاحتگر
  • فرهاد بشارتی
  • مهدی امینی خواه
  • داریوش سلیمی
  • خیام وقار کاشانی
  • ابتسلام بغلانی
  • و…
همچنین بخوانید :

نمرات سریال مشاور

مشاور یکی از مجموعه‌های تلویزیونی ایرانی است که با رویکردی جدید کار خود را آغاز می‌کند. سریال سبک رئالی دارد و به بیان مسائل خانوادگی می‌پردازد. بازی بازیگران باورپذیر و قابل قبول است و فیلمنامه از این جهت که یک کار جمعی است، متفاوت و چند بعدی به نظر می‌رسد. در مجموع نمرات سریال مشاور قابل قبول هستند و یک دید جدید به مخاطب می‌دهند.

سخن نهایی

بررسی سریال مشاور

با معرفی و بررسی سریال مشاور همراه شما بودیم. این مجموعه نخست از شبکه افق پخش شد و بعد از اینکه مورد استقبال قرار گرفت، به آنتن شبکه دوم سیما رسید. ساخت آثار با درونمایه‌های اجتماعی و حل مسائل جامعه، مورد نیاز هر فرهنگ و ملت است. نظر شما درباره این سریال چیست؟ نقاط ضعف و قوت آن چه هستند؟ از اینکه تا پایان مقاله ما را همراهی کردید، متشکریم.

منتخب کاربران

source
تولید محتوا

توسط wikiche