در این مقاله می‌خواهیم یک راهنمای خرید گوشی آیفون کامل و جامع را برای تمامی کاربرانی که قصد دارند به سراغ خرید محصولات برند اپل بروند ارائه دهیم. در این مقاله از پلازا با بررسی تمامی ریزه کاری‌ها و نکات مربوط به خرید گوشی‌های اپل با ما همراه باشید.

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که وقتی بخواهیم یک گوشی بخریم باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم!؟ برند، کیفیت، قیمت، سابقه، ویژگی‌هایی که ارائه می‌کند، بازار پسند بودن، خدمات پس از فروش و تعداد زیادی از مواردی که می‌توانند در تجربه کاربری تاثیر داشته باشند از گزینه‌های مختلف برای پاسخ به این سوال است. برند‌های کمی هستند که وقتی به سراغ آنها بروید می‌توانید از اینکه تمامی این موارد را دارید مطمئن باشید. یکی از این برند‌ها اپل است که می‌تواند در بیشتر معیار‌هایی که گفته شد رتبه‌های اول و دوم را بدست آورد. اما باز هم نمیتوان گفت می‌شود این گوشی‌ها را راحت خریداری کرد و ریزه کاری‌هایی وجود دارند که راهنمای خرید گوشی آیفون را برای خیلی از کاربران ضروری می‌کند.

گوشی‌های iPhone همیشه بازاری داغ داشته و اکثر مدل‌های ارائه شده در زمان خود جزو پر فروش ترین گوشی‌های جهان بوده اند، پس بدیهی است خیلی از افراد سودجو بخواهند از این طریق کلاهبرداری‌هایی را انجام دهند. همینطور باید گفت خیلی از مواقع آنچه کاربران را مغموم می‌کند کلاهبرداری نیست، بلکه انتخاب‌های نادرستی است که داشته اند. در این مقاله با ارائه یک راهنمای خرید گوشی آیفون می‌خواهیم کاری کنید که شما دقیقا محصول مورد نظر خود را پیدا کرده و دقیقا گوشی که مورد نیاز شماست را پیدا کنید. در ادامه با هم مهمترین نکات را در این خصوص بررسی می‌کنیم.

فهرست مطالب

نکات مهم برای خرید گوشی آیفون

وقتی بخواهیم راهنمای خرید گوشی آیفون را ارائه دهیم، در ابتدا باید معیار‌هایی که میتوان برای خرید در نظر داشت را بررسی کنیم. مهمترین مواردی که در این شرایط می‌توانیم به آنها شاراه کنیم از این قرارند:

کاربرد و بازدهی گوشی: شما از آیفون خود چه انتظاری دارید؟ آیا به دنبال گوشی ای برای عکس گرفتن جلوی آینه هستید!؟ یک گوشی با کیفیت می‌خواهید که علاوه بر برند آن بهترین شرایط را به شما ارائه دهد!؟ آیا به دنبال ویژگی‌های گیمینگ خارق العاده ای هستید که گوشی‌های آیفون دارند!؟ آیا از کیفیت پایین برند‌های دیگر خسته شده و به دنبال یک گوشی درست و حسابی می‌گردید!؟ بسته به اینکه هدف شما از آمدن به دنبال راهنمای خرید گوشی آیفون کدامیک از این سوالات که باشد، بهترین گزینه برای شما متفاوت خواهد بود.

قیمت و بودجه ای که دارید: گوشی‌های آیفون همیشه از نظر قیمت در بالا ترین رده‌ها قرار داشته اند. البته باید گفت آشفته بازار موبایل ایران نیز باعث شده است که تفاوت قیمت ریالی و دلاری آنها بسیار بالاتر باشد. البته باور کنید یا نه به جرات میتوان گفت که در سال ۲۰۲۴ تمامی مدل‌های آیفون گوشی‌هایی مقرون به صرفه و تقریبا اقتصادی بوده و نسبت قیمت دلاری آنها به امکاناتی که دارند بسیار ایده آل است! در واقع افزایش قیمتی که از میان رده‌های برند‌های دیگری مانند سامسونگ میبینم باعث شده است که قیمت این گوشی‌ها کاملا منطقی باشد.

نکات مهم در راهنمای خرید گوشی آیفون

کیفیت دوربین: یکی از عواملی که می‌تواند سطح گوشی‌های آیفون را تغییر دهد و باید گفت در مورد این گوشی‌ها با سایر گوشی‌ها فرق دارد، کیفیت دوربین آنهاست. در آیفون ما دوربین‌هایی بسیار با کیفیت را می‌بینیم که از نظر عددی در رنج پایین تری نسبت به سایر گوشی‌های اقتصادی چینی قرار دارند. اما این دلیل بر بی کیفیت بودن آنها نیست و باید گفت در عمل ثابت کرده اند که تصاویری بهتر می‌گیرند. اما در بین خود گوشی‌های آیفون هم دوربین مقوله ای مهم به شمار می‌رود و جای بررسی دارد.

طراحی و ظاهر گوشی: همه گوشی‌های آیفون طراحی ثابتی دارند اما باید گفت دو کلاس آیفون‌های مدرن که از آیفون ۱۱ به بعد هستند و آیفون‌های کلاسیک که می‌توان به دستگاه‌هایی مانند آیفون SE اشاره کرد وجود دارند که می‌توانند در تصمیم گیری‌های کرابران نقش داشته باشند و از موارد مورد بررسی در راهنمای خرید گوشی آیفون می‌باشد.

این چهار معیار می‌توانند در مورد راهنمای خرید گوشی آیفون مهمترین و اصلی ترین عناصر باشند. در بخش بعدی با توجه به این موارد بهترین مدل‌ها در هر زمینه و برای هر دسته از کاربران را بررسی می‌کنیم.

راهنمای خرید مدل‌های مختلف گوشی آیفون

از آنجا که طیف کسانی که می‌خواهند گوشی‌های آیفون خریداری کنند و نیاز‌هایی که دارند گسترده است و هر کدام از آنها به طبع گزینه‌های مختلفی را خواهند داشت. نمی‌توان زیاد در مورد این موضوع که برای هر فرد چه گوشی ای مناسب است صحبت کرد. اما با توجه به محدود بودن مدل‌های گوشی‌های آیفون به راحتی میتوان گفت هر یک از آیفون‌ها به درد چه کسانی می‌خورد. پس بهتر است که بهترین آیفون‌هایی که می‌توانیم این روز‌ها در بازار پیدا کنیم را لیست کرده و ویژگی‌های آنها را بررسی کنیم.

همچنین بخوانید :

دقت داشته باشید که به دلیل نوسانات بازار دلار و اینکه گوشی‌های آیفون بخصوص در مدل‌های بالا عمدتا به صورت مسافری و چمدانی وارد ایران می‌شوند، قیمت‌هایی که در این راهنمای خرید گوشی آیفون ارائه شده است، به صورت دلاری ارائه شده اند.

راهنمای خرید گوشی آیفون برای مدل‌های مختلف این گوشی به این صورت خواهد بود:

بهترین گوشی آیفون برای خرید: آیفون ۱۳ پرو مکس

بهترین گوشی آیفون برای خرید: آیفون 13 پرو مکس

  • صفحه نمایش: ۶.۷ اینچی سوپر رتینا XDR اولد با رزولوشن ۱۲۸۴ در ۲۷۷۸ و نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز
  • پردازنده: اپل A15 Bionic
  • دوربین: دوربین اصلی ۱۲ – ۱۲ – ۱۲ و دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی
  • رم و حافظه: ۶ گیگابایت رم، از ۱۲۸ گیگابایت تا ۱ ترابایت فضای ذخیره سازی
  • باتری: ۴۳۵۲ میلی آمپری
  • قیمت: شروع از ۴۶۰ دلار

یکی از بهترین گزینه‌هایی که میتوان گفت برای بیشتر کاربران مناسب است و امکان اینکه هر نیازی را پاسخ دهد دارد، پرچمدار گوشی‌های سری ۱۳ آیفون یعنی آیفون ۱۳ پرو مکس است. این گوشی با این وجود که از نظر کیفی و بازدهی که ارائه می‌دهد از بهترین گوشی‌های بازار به حساب می‌آید و به راحتی می‌تواند با پرچمداران ۲۰۲۴ رقابت کند، اما از نظر قیمت با خیلی از آنها فاصله داشته و می‌توان گفت که یک گوشی مقرون به صرفه هم هست. البته باید گفت بازار ایران و تحولاتی که دارد می‌تواند روی قیمت این گوشی تاثیر داشته باشد. جهت اطلاعات بیشتر در مورد این گوشی می‌توانید سری به مقاله گوشی اپل آیفون ۱۳ پرو مکس بزنید.

قوی ترین پرچمدار: آیفون ۱۵ پرو مکس

قوی ترین پرچمدار: آیفون 15 پرو مکس

  • صفحه نمایش: ۶.۷ اینچی از نوع LTPO سوپر رتینا XDR اولد با رزولوشن ۱۲۹۰ در ۲۷۹۶ و نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز
  • پردازنده: اپل A17 پرو
  • دوربین: دوربین اصلی ۱۲ – ۱۲ – ۴۸ و دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی
  • رم و حافظه: ۸ گیگابایت رم، از ۲۵۶ گیگابایت تا ۱ ترابایت حافظه داخلی
  • باتری: ۴۴۴۱ میلی آمپر
  • قیمت: شروع از ۱۰۰۰ دلار

در صورتی که از آن دسته از کاربران اپل هستید که به دنبال بهتریبن می‌گردید و قیمت برای شما مساله اساسی نیست، خرید آیفون ۱۵ پرو مکس می‌تواند بهترین گزینه باشد. این گوشی را می‌توان یکی از بهترین‌های بازار دانست که می‌تواند کاربرایی‌های مختلفی از عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای گرفته تا گیمینگ و اجرای بازی‌های بروز، را بدون هیچ مشکلی در اختیار کاربران قرار دهد. اما باید گفت که این گوشی به صورت رسمی وارد بازار ایران نشده است و ممکن است نیاز باشد برای خرید آن به یک سفر خارجی رفته یا از سایر فروشندگانی که این محصول را به صورت مسافری ارائه می‌کنند، تهیه نمایید که هر دوی این موارد دردسر‌ها و ریزه کاری هی خاص خود را دارد.

همچنین بخوانید :

بهترین گوشی اقتصادی اپل: آیفون SE 2022

بهترین گوشی اقتصادی اپل: آیفون SE 2022

  • صفحه نمایش: ۴.۷ اینچی از نوع رتینا IPS LCD با رزولوشن ۷۵۰ در ۱۳۳۴
  • پردازنده: اپل A15 Bionic
  • دوربین: دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسل، دوربین سلفی ۷ مگاپیکسل
  • رم و حافظه: ۴ گیگابایت رم، از ۶۴ تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی
  • باتری: ۲۰۱۸ میلی آمپر
  • قیمت: شروع از ۱۳۰ دلار

یکی از گزینه‌های یکه در هر راهنمای خرید گوشی آیفون به چشم می‌خورد و خیلی از کاربران هم با دیدن آن به این فکر می‌افتند که این گوشی قدیمی در میان آیفون‌های امروزی جایی ندارد، گوشی آیفون SE است. البته باید گفت که این تصور اشتباه است و در نسخه ای که در سال ۲۰۲۲ از آیفون SE منتشر شده است، می‌توانید ویژگی‌های بروز و خوبی را پیدا کنید که از سایر گوشی‌های مدرن آیفون چیزی کم ندارد. این گوشی با ظاهر کلاسیک خود ما را به یاد آیفون‌های قبل از آیفون ۱۱ می‌اندازد. اما باید گفت که از نظر قیمتی بسیار مناسب می‌باشد.

بهترین گوشی مدرن و اقتصادی اپل: آیفون ۱۱

راهنمای خرید گوشی آیفون 11

  • صفحه نمایش: ۶.۱ اینچی از نوع Liquid Retina IPS LCD با رزولوشن ۸۲۸ در ۱۷۹۲
  • پردازنده: اپل A13 Bionic
  • دوربین: دوربین اصلی ۱۲ – ۱۲ مگاپیکسل، دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسل
  • رم و حافظه: ۴ گیگابایت رم، از ۶۴ تا ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی
  • باتری: ۳۱۱۰ میلی آمپر
  • قیمت: شروع از ۲۰۰ دلار

اگر از طرفداران گوشی‌های مدرن اپل هستید و به دنبال سایر گزینه‌های اقتصادی آیفون می‌گردید، آیفون ۱۱ بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این گوشی از نظر امکانات می‌تواند کیفیت قابل قبولی را ارائه دهد و می‌شود گفت که با میان رده‌های امروزی برابری می‌کند. از نظر قیمت دلاری نیز از خیلی از گوشی‌های میان رده ۲۰۲۴ بهتر است. التبه در بازار ایران به دلیل محبوبیتی که دارد افزایش قیمت بالایی داشته و می‌توان گفت که کمی گران تر از سایر گوشی‌های میان رده برای شما تمام خواهد شد.

همچنین بخوانید :

بهترین کارایی نسبت به قیمت: آیفون ۱۲ پرو مکس

راهنمای خرید گوشی آیفون 12 پرو مکس

  • صفحه نمایش: ۶.۷ اینچی از نوع سوپر رتینا XDR اولد با رزولوشن ۱۲۸۴ در ۲۷۷۸
  • پردازنده: اپل A14 Bionic
  • دوربین: دوربین اصلی ۱۲ – ۱۲ – ۱۲ مگاپیکسل، دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسل
  • رم و حافظه: ۶ گیگابایت رم، از ۱۲۸ تا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی
  • باتری: ۳۶۸۷ میلی آمپر
  • قیمت: شروع از ۴۲۰ دلار

یکی دیگر از گوشی‌هایی که در خیلی از فهرست‌های راهنمای خرید گوشی آیفون به کاربران پیشنهاد می‌شود، گوشی آیفون ۱۲ پرومکس است. در خصوص این گوشی باید گفت با توجه به کارایی‌ها و قیمتی که دارد، بهترین گزینه خواهد بود و اگر جدید بودن آیفون زیاد برای شما مد نظر نیست، می‌توانید به سراغ آن بروید. در واقع آیفون ۱۳ پرومکس که در ابتدای این لیست معرفی شد نیز، همین گشوی با تغییراتی جزئی است و فقط اسم و رسم بهتری را برای خود دست و پا کرده است. اگر به دنبال یک گوشی از اپل با دوربین عالی، ویژگی‌های گیمینگ و قیمت مناسب هستید، آیفون ۱۲ پرو مکس همان چیزی است که می‌خواهید.

همچنین بخوانید :

جایگزین برای سری ۱۴: آیفون ۱۵

راهنمای خرید گوشی آیفون 15

  • صفحه نمایش: ۶.۱ اینچی از نوع سوپر رتینا XDR اولد با رزولوشن ۱۱۷۹ در ۲۵۵۶
  • پردازنده: اپل A16 Bionic
  • دوربین: دوربین ۱۲ – ۴۸ مگاپیکسل، دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسل
  • رم و حافظه: ۶ گیگابایت رم، از ۱۲۸ تا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی
  • باتری: ۳۳۴۹ میلی آمپر
  • قیمت: شروع از ۶۰۰ دلار

در حال حاضر آیفون‌های سری ۱۴ در بازار ایران به عنوان آیفون‌های رده بالا شناخته می‌شوند و در غیاب ورود آیفون‌های سری ۱۵ به ایران عنوان بهترین گوشی‌های آیفونی که می‌توان نمونه‌های اصلی و بدون دردسر آنها را در بازار پیدا کرد، سری ۱۴ می‌باشند. اما باید گفت که سری ۱۴ چندان هم چنگی به دل نمی‌زند و در صورتی که به دنبال یک گوشی خاص هستید، به سراغ آیفون ۱۵ بروید. این گوشی می‌تواند به سادگی با آیفون ۱۴ پرو مکس رقابت کرده و همان ویژگی‌ها را در قالب و ظاهری جدیدتر و البته با قیمت دلاری پایین تر در اختیار شما قرار دهد.

راهنمای خرید گوشی آیفون دست دوم

خیلی از کاربران وقتی به قیمت‌های این گوشی و مدل‌های مختلف آنها می‌روند به این نتیجه می‌رسند که با خرید گوشی‌های استوک و دست دوم کمی از هزینه‌های خود را کم کنند. گوشی‌های آیفون دست دوم نیز بازاری بزرگ داشته و می‌توان گفت در خیلی از موارد حتی از گوشی‌های نو سایر برند‌ها بهتر هستند. خیلی از کاربران معتقدند که حتی جنازه گوشی‌های آیفون به اندرویدی‌های چینی برتری دارد! شاید این موضوع برای خیلی از گوشی‌ها صدق نکند اما باید گفت که در بیشتر موارد درست بوده و حتی آیفون‌های دست دوم هم می‌توانند به مراتب بهتر از این گوشی‌ها باشند.

راهنمای خرید گوشی آیفون دست دوم

هرچند خرید آیفون دست دوم هزینه کمتری دارد اما باید دقت داشت که خرید این گوشی‌ها حتی از فروشندگان معتبر هم کار سختی است و باید حخواس خود را جمع کنید تا کالایی که به دست شما می‌رسد بدون مشکل باشد. در این بخش از راهنمای خرید گوشی آیفون می‌خواهیم در مورد این موضوع صحبت کنیم که در زمان خرید این گوشی‌ها چه خطراتی وجود دارند و باید چه نکاتی را رعایت کنیم. مهمترین مواردی که باید در این خصوص رعایت شود، این گزینه‌ها هستند:

مراقب دستگاه‌های Refurbished شده باشید

مشکل Refurbished بودن از مسائلی است که در خیلی از آیفون‌های نو نیز وجود دارد و شاید برای خیلی از کاربران، اصلا این یک مشکل به حساب نیاید. بهتر است قبل از روش‌های تشخیص اینکه آیا گوشی ما Refurbished است یا نه کمی در مورد اصلا این عبارت به چه معنا است با هم صحبت کنیم.

گوشی‌های آیفون در حالت عادی و خرید‌های اورجینال به همراه یک وارانتی تعویض به کاربران ارائه می‌شوند. به این معنی که اگر گوشی مشکلی داشته باشد، اپل آن را تحویل گرفته و یک گوشی نو به کاربر تحویل می‌دهد. بدیهی است که تعدادی از گوشی‌های فروخته شده مشکلاتی داشته و به کارخانه بازگشت داده می‌شوند. کاری که اپل می‌کند این است که این گوشی‌های ایراد دار را دور نمی‌ریزد، بلکه ایرادشان را برطرف کرده و باره در یک بسته بندی قرار داده و راهی بازار‌هایی می‌کند که از نظر کیفی محصولاتی پایین تر از عالی را هم قبول می‌کنند. به این گوشی‌ها Refurbished یا Repack شده گفته می‌شود.

همچنین بخوانید :

از قضا خاورمیانه و بازار‌هایی مانند امارات، ترکیه، عراق و ایران مهد کالاهایی با این ویژگی‌ها هستند و فروشندگان غیر رسمی برای کمی سود بیشتر دست به هر کاری می‌زنند. پس این گوشی‌های تعمیری کارخانه را گرفته و به جای گوشی‌های نو وارد بازار می‌کنند. در صورتی که گوشی خود را خریداری کردید و مخصوصا در حالتی که کارتن گوشی باز شده بود لازم است حتما کنترل کنید که گوشی شما Refurbished شده نباشد.

برای اطمینان از Refurbished نبودن گوشی لازم است که گوشی را روشن کرده و به مسیر زیر بروید:

Setting > General > About > Model

در اینجا شما یک شماره مدل را مشاهده می‌کنید که ترکیبی از اعداد و حرف است. اولین رقم شماره مدل می‌تواند تعیین کند که اوضاع آیفون شما چطور است. در راهنمای خرید گوشی آیفون ارائه شده توسط خود اپل هر کدام از حرف‌هایی که در این شماره مدل وجود دارد نشانده یک حالت است:

  • اگر مدل با حرف M یا P شروع شده باشد به معنای اصل بودن آیفون است؛
  • اگر مدل با حرف N شروع شده باشد به معنای ریفربیش شده توسط کارخانه است؛
  • اگر مدل با حرف F شروع شده باشد به معنای ریفربیش شده توسط شخص سوم (تعمیر کار مجاز یا غیر مجاز) است؛

راهنمای خرید گوشی آیفون غیر Refurbished

در این حالت باید گفت اولین حالت ایده آل ترین شرایطی است که گوشی دست دوم شما می‌تواند داشته باشد. حالت دوم نیز چون این اتفاق در کارخانه افتاده است می‌تواند قابل قبول باشد. البته لازم است تفاوت قیمت آن لحاظ شود. اما مدل سوم می‌تواند در ادامه دردسر‌هایی را به همراه داشته باشد و بهتر است که کلا خرید آن را فراموش کنید.

جعبه آیفون باید امضا دار باشد

یکی دیگر از اتفاقاتی که برای گوشی‌های تقلبی می‌افتد و در بازار گوشی‌های دست دوم دیده می‌شود، جعبه‌های مشابه با اصل است. این موضوع می‌تواند دردسر‌های زیادی را برای کاربران ایجاد کند. بهترین راه برای کنترل سلامت جعبه بررسی امضای اپل روی آن است. در این حالت شما باید بتوانید عبارت “Designed by Apple in California Assembled in China” را روی جعبه مشاهده کنید. همینطور ممکن است به جای چین این گوشی در کشور‌های ویتنام و هند ساخته شده باشد که در این صورت China با Vietnam یا India جایگزین می‌شود.

جعبه آیفون باید امضا دار باشد

در صورتی که املای این جمله نادرست باشد و یا کشور دیگری یا لحن دیگری نوشته شده باشد به معنی غیر اصل بودن آیفون و تقلبی بودن آن است. این موضوع در مورد لوازم جانبی مانند کابل‌ها و همینطور شارژر‌هایی که خریداری می‌کنید نیز صحت دارد. در صورتی که شارژر‌های اصلی را خریداری می‌کنید، باید همین عبارت را کنترل کنید. معمولا این لوازم در ویتنام تولید می‌شوند و محصولات ویتنامی از نظر کیفیت بهتر از چینی‌ها خود را نشان داده اند.

سریال‌های IMEI باید یکی باشد

یکی دیگر از کارهایی که باید انجام دهید آن است که سریال‌های روی گوشی و جعبه را کنترل کنید تا مطمئن شوید که هر دوی آنها مربوط به هم هستند. دقت داشته باشید که برای کنترل این بخش در اولین مرحله به سراغ شماره‌های پایه سیم کارت گوشی یا همان IMEI بروید. در این حالت می‌توانید به راحتی با شماره گیری #۰۶#* شماره‌های پایه‌های سیم کارت را مشاهده کنید. در صورت مغایرت این دو شماره گوشی مورد نظر تعمیری بوده و حتی ممکن است سرقتی باشد و جعبه اصلا مربوط به این گوشی نباشد. در این حالت شماره دیگری وجود دارد که باید آن را کنترل کنید.

سریال‌های IMEI باید یکی باشد

کنترل شماره ICCID باید صحیح باشد

یکی دیگر از مواردی که برای راهنمای خرید گوشی آیفون باید به آن اشاره کنیم و دانستن آن می‌تواند شما را نجات دهد، بررسی شماره ICCID است. این شماره یک عدد ۸ تا ۱۲ رقمی است که مربوط به سیم کارت می‌باشد. در گوشی‌های لاک شده این عبارت نیز روی جعبه وجود دارد. مغایرت این عدد روی جعبه و یا آنچه که در و آنچه در گوشی نمایش می‌دهد، می‌تواند به معنای Refurbished بودن یا تعمیری بودن گوشی باشد.

همچنین بخوانید :

حتما شماره سریال گوشی را کنترل کنید

یکی دیگر از مواردی که باید کنترل شود Serial Number و در برخی گوشی‌ها Model Number است. در این حالت هم مغایرت می‌تواند به معنای ریپک شدن گوشی و یا اتفاقات دیگری باشد. هر چند برای خیلی از کاربران این موارد و آنچه تا به اینجا در راهنمای خرید گوشی آیفون ممکن است خیلی حساس نباشد، اما باید در نظر داشت با توجه به قیمتی که پرداخت می‌کنید باید یک گوشی خوب و بدون ایراد بخرید و این حق شماست که این مطالب را بدانید.

حتما شماره سریال گوشی را کنترل کنید

نتیجه گیری

در این مقاله یک راهنمای خرید گوشی آیفون به صورت جامع و کامل ارائه کردیم که در آن مدل‌های مختلف گوشی‌های محبوب اپل را از اقتصادی گرفته تا جدیدترین پرچمداران بررسی کردیم و دیدیم هر یک از آنها چه ویژگی‌هایی دارند. همینطور در مورد خرید گوشی‌های دست دوم هم صحبت کردیم و شرایطی مانند Refurbished بودن را مطرح کردیم. در صورتی که در زمینه راهنمای خرید گوشی آیفون به اطلاعات بیشتری نیاز  داشتید می‌توانید آنها را از طریق همین صفحه با ما در میان بگذارید تا بهترین راهنمایی را به شما ارائه دهیم.

منتخب کاربران

source
تولید محتوا

توسط wikiche