متا اعلام کرده است که سیستم عامل Meta Horizon، سیستم عامل هدست‌های Quest، را به روی سازندگان سخت‌افزار ثرد پارتی باز می‌کند. ایکس‌باکس، لنوو و ایسوس جزو اولین شرکایی هستند که دستگاه‌های واقعیت ترکیبی جدیدی را برای موارد استفاده مختلف توسعه می‌دهند.

شرکت متا می‌گوید: مایکروسافت و متا سال گذشته با هم همکاری کردند تا سرویس Xbox Cloud (بتا) را به متا کوئست بیاورند و به بازیکنان اجازه دادند که بازی‌های ایکس باکس را روی یک صفحه مجازی بزرگ دوبعدی در حالت واقعیت ترکیبی بازی کنند. اکنون، ما دوباره با هم همکاری می‌کنیم تا نسخه محدود Meta Quest، با الهام از Xbox، را به بازار عرضه کنیم.

متا در ادامه می‌افزاید:  ایسوس از تخصص خود در توسعه یک هدست گیمینگ جدید استفاده خواهد کرد. همچنین Lenovo یکی از طراحان Oculus Rift S نیز در حال توسعه دستگاه های واقعیت ترکیبی برای بهره وری، یادگیری و سرگرمی است.

مدیرعامل متا، مارک زاکربرگ، نیز در یک پست اینستاگرامی گفت: می‌توانید یک هدست سبک وزن را تصور کنید که به رایانه‌‌ی روی میزتان متصل می‌شود تا بهترین تجربه کاری را در خانه یا هر جای دیگری که می‌روید ارائه دهد. می‌توانید تصور کنید که این هدست کاملاً برای تماشای سرگرمی‌ها مانند فیلم‌ها و ویدیوها با صفحه نمایش‌های OLED با بالاترین وضوح تمرکز دارد و یا به این فکر کنید که برای بازی کاملاً بهینه شده است و از انواع لوازم جانبی و لمسی مختلف پشتیبانی می کند. همچنین می‌توانید تصور کنید که برای ورزش طراحی شده است، بسیار سبک که با مواد عرق‌گیر ساخته شده است و یا شاید فقط نسخه ای باشد که با کنترلرهای Xbox و سرویس Game Pass از جعبه خارج شود تا بتوانید بلافاصله در هر کجا که هستید روی یک صفحه بزرگ شروع به بازی کنید.

 

source
کلاس یوس

توسط wikiche